Na novom mostu kod Beške danas je spojen centralni raspon preko Dunava dugačak 210 metara, koji je jedan od najdužih u sistemu “prednapregnutih” betonskih greda, a ceo most bi trebalo da bude završen do 1. oktobra 2011.

Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić je zajedno sa predstavnicima medija sipao beton u poslednji kvadratni metar centralnog raspona nad rekom, čime je završena najsloženija faza u izgradnji tog mosta koji će biti dugačak 2.205 metara.

Mrkonjić je rekao da austrijska Alpina mora da završi most i pre oktobra.

Novi most preko Dunava kod Beške na putnom Koridoru 10 najduži je most koji se trenutno gradi u Evropi.

Centralni raspon mosta u dužini od 210 metara je među najdužim u svetu u sistemu “prednapregnutih greda”.

Tender za izgradnju mosta je raspisan 2004. godine, a radovi su počeli 2008. pored starog mosta, koji je projektovao inženjer Branko Žeželj.

BEŠKA: KONAČNO SPOJENA

Ugovorena vrednost radova za izgradnju novog mosta, koji će biti isti kao stari, iznosi 33,7 miliona evra, što finansira Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), ali će zbog naknadnih radova konačna cena tek biti poznata.

U taj most biće ugrađeni najkvalitetniji građevinski materijali po najnovijim svetskim standardima.

Reč je o najboljim kablovima za prednaprezanje, ležištima, dilatacionim spojnicama, hidroizolaciju, betonu i drugim materijalima.

Izgradnja mosta je veoma komplikovana pošto je gradilište smešteno nizvodno, na svega 4,35 metara od kolovoza postojećeg mosta odnosno na 19,4 metra od stubova koji nose stari most.

Gradnja se obavlja po tzv. “žutom fidiku”, koji podrazumeva projektovanje i izgradnju, a paralelno se izvode i radovi na izgradnji pristupnih puteva u dužini od oko tri kilometra.

Stari most je izgrađen 1970-ih, kada je bio najduži most u Evropi i rekorder u betonskim “prednapregnutim gredama”.

(RTV)