Zlatibor Airport: Budući izgleda vazdušne luke na Zlatiboru; Render: A3 Architects
Izdvojeno

Ovako će izgledati aerodrom na Zlatiboru: Terminal u znaku planinskih vrhova

Predstavljeno arhitektonsko rešenje buduće vazdušne luke, čiji će oblik i materijali slediti liniju planine.

Zlatibor bi u narednim godinama mogao da dobije svoj aerodrom. Predsednik opštine Čajetina Milan Stamatović potvrdio je da su otpočeli radovi na izgradnji vazdušne luke, uz obrazloženje da je projekat od javnog interesa i važan za dalji razvoj turizma i privrede ovog regiona.

Istovremeno, poznati arhitektonski studio A3 Architects iz Beograda predstavio je vizuelizacije budućeg terminala, čime je prvi put prikazano kako bi izgledao jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata na zapadu Srbije.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Krov koji prate liniju planinskih vrhova

Zgrada terminala projektovana je kao niz naglašenih trouglastih krovova, čija forma prati ritam planinskih vrhova Zlatibora. Ovi volumeni stvaraju dinamičnu konturu objekta i istovremeno asociraju na planinsku siluetu, čime arhitektura postaje svojevrsni odraz pejzaža.

Fasade su oblikovane u kombinaciji drveta, kamena, stakla i čelika, uz jasnu nameru da se savremeni izraz poveže sa lokalnim graditeljskim tradicijama. Kamen se pojavljuje u donjim zonama kao referenca na prirodno okruženje, dok drvene lamele definišu ritam krovne konstrukcije i unose toplinu u izgled objekta.

Aerodrom će se graditi na kraju naselja Obudojevica prema selu Kobilja Glava; Render: A3 Architects

Naglašeni trouglasti krovovi stvaraju dinamičnu konturu objekta i istovremeno asociraju na planinsku siluetu.

Unutrašnjost je zamišljena kao prozračan prostor sa velikim staklenim površinama koje otvaraju pogled ka pisti i okolnim brdima. Arhitekte su želeli da terminal ne bude samo tranzitno mesto, već ulazna tačka koja već pri sletanju prenosi duh planine.

„Zlatibor International je spoj savremenog dizajna i bogatog lokalnog nasleđa. Terminal objedinjuje kamen i drvo sa čelikom i staklom, stvarajući prostor koji odražava prirodnu lepotu i identitet regiona,“ naveli su iz A3 Architects.

Pista duga 2,5 kilometra

Prema najavi predsednika opštine, izgradnja aerodroma biće sprovedena u više faza. U prvoj fazi pista će biti duga oko 700 metara, u drugoj će se produžiti na 1.200 metara, dok bi konačna dužina trebalo da iznosi 2,5 kilometra. Kako je ranije najavljeno, aerodrom će se graditi na kraju naselja Obudojevica prema selu Kobilja Glava.

Kako je istakao, planirani aerodrom bi trebalo da omogući dolazak manjih putničkih aviona i poslovne avijacije, čime bi Zlatibor bio direktno povezan sa većim centrima u regionu.

Terminal u kombinaciji drveta, čelika, stakla i kamena; Render: A3 Architects

Na lokaciji su već započeti zemljani radovi i uređenje terena, međutim nije najavljen rok za izgradnju aerodroma.

Na lokaciji su već započeti zemljani radovi i uređenje terena, koji se koriste i kao pozajmište za građevinski materijal namenjen drugim infrastrukturnim projektima u opštini.

„Materijal koji se ovde nalazi idealan je za izgradnju puteva, tako da se trenutno koristi za naše infrastrukturne projekte. Ujedno, sređujemo i pripremamo teren za buduću pistu aerodroma na Zlatiboru“, naveo je Stamatović, dodajući da na radovima učestvuju i ‘Užički putevi’, koji trenutno grade obilaznicu i reciklažno dvorište.

Nije najavljen rok za izgradnju aerodroma, niti kada bi na njega mogli da slete prvi avioni.

Projekat koji čeka realizaciju

Iako se o izgradnji aerodroma na Zlatiboru govori već decenijama, tek sada je predstavljeno konkretno arhitektonsko rešenje i utvrđena lokacija. Ukoliko projekat bude realizovan prema planu, aerodrom bi mogao postati važna saobraćajna tačka zapadne Srbije i doprineti daljem rastu turističkog prometa na planini.

Međutim, paralelno sa razvojem infrastrukture, neophodno je voditi računa o prostornom opterećenju Zlatibora, koji se poslednjih godina suočava sa ubrzanom izgradnjom i gubitkom prirodnog ambijenta. Budući aerodrom mogao bi dodatno povećati broj posetilaca, pa će biti ključno da se njegovo funkcionisanje uskladi sa planovima zaštite prostora i održivog razvoja — kako bi planina zadržala prepoznatljiv pejzaž i kvalitet životne sredine koji su joj i doneli popularnost.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Dizajn enterijera

Srodni tekstovi

16 komentara

  1. exyuavio

    koliko je to daleko u centra zlatibora?

  2. miki

    što bi rekla poznata domaća estradna umetnica la madrina“ fascinantno“

  3. Aleksandar

    Glupost. Aerodrom Ponikve zvrji prazan, a malo novca je potrebno za njegovu rekonstrukciju i revitalizaciju. Korupcija i pljačka državnog novca epskih razmera na vidiku.

  4. Beton

    Da uživamo u šumi dok cvrkuću avioni

  5. Prirodnjak

    Samo vam je još to trebačo da uništite ceo eko sistem. Pa BRAVO.

  6. Zeppelin

    Lep projekat, zajedno sa Milunkinom kolibom koji je radio Revolution i jos nekim projektima, donosi pravo osveženje za Zlatibor. Sasvim je sigurno da se na ovaj način menja pristup…sto ce zasigurno. privući finiju klijentelu

    1. Jovana Jovicic

      „Finija“ klijantela sigurno ne ide na Zlatibor. Ni oni manje „fini“ ne idu tamo od kada ja Zlatibor postao turisticka lakrdija.

      1. Zeppelin

        Naravno da ide, dolaze i stranci sve više. Svi nešto pričamo ali opet odemo, idemo prvenstveno zbog zdravlja, ovakva infrastruktura i nova lepša arhitektura koju će time privući će im svakako to ulepšati.
        Nadam se posle ovakvih projekata i dolasku poznatih hotelskih brendova jer oni drastično menjaju arhitekturu i pristup.

    2. Milan

      Čemu aerodrom kada dolaze leteći taksiji koji će rešiti pitanje transporta i dolaska pred vrata hotela. Zlatibor je postala betonska džungla gde je sve manje mogućnosti za uživanje u prirodi. Čim shvatimo da uništavanjem eko sistema uništavamo i mogućnost opstanka na tim prostorima, počećemo da razmišljamo da se ograniči gradnja, da se urbanizuje postojeće, postave sistemi garaža koji omogućavaju parkiranje na više nivoa kako bi se omogućilo i kretanje i parkiranje vozila. Danas helikopteri postaju sve prihvatljiviji vid transporta, heliodrom ne traži veliki prostor, dovozi ekskluzivnu klijentelu i omogućava primenu za kratko vreme. Uzgred, da li je neko napravio ekonomski elaborat o tome koliko će koštati aerodrom i koliko je putnika potrebno da bi bio rentabilan. Da bi na primer neko iz Beograda došao na Zlatibor avionom, treba da dođe ranije na aerodrom, bar sat vremena put i sat vremena čekiranje, ukrcavanje i let su još jedan sat, sletanje i transport do hotela … kolima ste davno stigli i lepo se proveli u nekom SPA, ako nađete parking.

  7. Jovana Jovicic

    Projekat lep samo na renderu. U Srbiji postoje dva aerdroma (Beograd, Nis), da li nam je potreban i treci i zasto bas na Zlatiboru? Koja je svrha ovog aerodroma, tj. koji letovi su predvidjeni?

    1. mima

      Predpostavljam za neki luskuzni rizort koji je u nekom buducem planu

      1. Jovana Jovicic

        Mima nadam se da je tvoj komentar bio sarkastican. U Srbiji „Luksuz“ ne postoji. Luksuz se ne moze graditi u zemlji punoj smeca. Ne moze se graditi tamo gde je priroda zagadjena. Ne moze se graditi na losoj infrastrukturi i arhitekturi. Luksuzni rezorti se nalaze tamo gde su ove tacke ispunjene.

        1. mima

          Upravo tako. Treba krenuti od početka: promena svesti i načina funkcionisanja društva i sistema. Za to treba ogroman napor te se niko i ne usuđuje krenuti tim putem već plivaju kako voda nosi.

  8. Katarina

    Zlaibor nema para da završi vodovod i autobusku stanicu, a pravi aerodorm. To je pravi srpski menadžment izučen na megadensu.

    1. Čarli

      Nema ni Beograd kanalizaciju u mnogim delovima pa opet ima vazdušnu vezu sa amerikom

  9. Aleksandar

    Taman da se betonira ono malo zelenila što je ostalo na Zlatiboru.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *