Đorđe Kitić: Hoteli imaju potencijal da postanu vizuelni ambasadori grada
Sinteza regulative, inženjerstva i arhitekture ključ je za stvaranje hotela koji oblikuju iskustvo gosta i identitet grada, kaže niški arhitekta koji stiže na konferenciju BuildUp 2025.
Najveći izazov u projektovanju gradskog hotela jeste sinteza regulative, inženjerstva i arhitektonskog umeća kako bi se dobilo kvalitetno i održivo rešenje – navodi Đorđe Kitić iz niškog studija Alterno. On dodaje da lokalni kontekst predstavlja inspiraciju za stvaranje autentičnog i konkurentnog hotelskog prostora.
Za njega je enterijer hotela ključan u oblikovanju iskustva gosta, jer kroz prvi utisak, funkcionalnost i komfor stvara prepoznatljivost samog hotela. Kao složeni sistemi hoteli danas, zbog svog dizajna, položaja i arhitektonskih karakteristika, prevazilaze funkciju smeštaja i postaju vizuelni orijentiri, ambasadori grada i simboli njegovog identiteta.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Sinergija regulative i arhitektonskog umeća
Kroz vaš rad na hotelima, koji biste izdvojili kao najveći izazov – usklađivanje sa regulativom, funkcionalna organizacija prostora ili postizanje prepoznatljivog arhitektonskog identiteta?
Upravo hotel najbolje povezuje dva aspekta arhitekture koji se ogledaju kroz umetnost i inženjerstvo, u ovom slučaju u sintezi sa regulativom. Regulativa nastala na osnovu iskustva i potreba u korišćenju ugostiteljskih objekata ovog tipa, ukoliko je stručno i vešto definisana, olakšava nam put upravo do dobijanja kvalitetnog rešenja a ne predstavlja otežavajući faktor u projektovanju.
Inženjerstvo i tehnika definišu pouzdanost, ekonomičnost i dugoročnu održivost. I na kraju, arhitektonsko umeće omogućava postizanje identiteta. Izazov je, zapravo, napraviti uspešnu sintezu ova tri aspekta i time postići kvalitetno rešenje.
Dobro skrojena regulativa predstavlja olakšavajući faktor u projektovanju hotela.
Kako balansirate između očuvanja lokalnog konteksta i stvaranja savremenog hotelskog prostora koji mora da bude konkurentan na tržištu?
Arhitektura ne nastaje u praznini te je objekat deo šireg prostora u kome se nalazi. Pokušavamo da lokalni kontekst iskoristimo kao inspiraciju a ne kao ograničenje i time autentičnost okoline, koja se ogleda kako u prirodnom okruženju, graditeljstvu i upotrebi lokalnih materijala, tako i u istorijskom nasleđu, prepoznamo, implementiramo i ponudimo kao prednost i time povećamo konkurentnost na tržištu.

Enterijer kao korisničko iskustvo
Koja uloga pripada enterijeru u oblikovanju iskustva gosta, i na koji način dizajn enterijera može da utiče na prepoznatljivost samog hotela?
Uloga enterijera je ključni element u formiranju korisničkog iskustva, kako kroz prvi utisak koji je neponovljiv, kroz funkciju i komfor tako i kroz atmosferu koja budi u gostu emocije i pamćenje.
Prepoznatljivost i autentičnost u velikoj meri doprinose ukupnom utisku. Ukoliko se svim ovim elementima slučajni gost pretvori u stalnog, time je naš posao valorizovan tako da smo postigli cilj koji smo zacrtali pre početka izrade projekta.
Hoteli su objekti koji višestruko prevazilaze svoju primarnu funkciju smeštaja i kratkotrajnog boravka.
Na osnovu vašeg iskustva, koliko arhitektura može doprineti da hotel postane simbol i orijentir jednog grada?
Hoteli su objekti koji višestruko prevazilaze svoju primarnu funkciju smeštaja i kratkotrajnog boravka. Arhitektonski, da li zbog svoje visine, specifičnog načina projektovanja i dizajna ili ključnog mesta na kome se nalaze, nameću se kao vizuelni orijentir u gradskoj matrici.
Samim tim postaju mesto susreta, vizuelni ambasadori grada kao i hroničari epohe u kojoj su nastali. Odgovornost arhitekte je pozitivna ili negativna impresija koju će izazvati kod korisnika a pre svega šireg auditorijuma i u budućnosti formirati prepoznatljiv simbol grada.

O arhitekturi ugostiteljstva na konferenciji BuildUp 2025
Arhitektura ugostiteljstva tema je konferencije BuildUp 2025, koja se 23. oktobra održava u beogradskom hotelu Crowne Plaza u organizaciji portala Gradnja.
Konferencija BuildUp 2025: Horekatura okupiće najznačajnije aktere iz oblasti arhitekture, hotelijerstva i investicija u ugostiteljski sektor. Reč je o najvećem regionalnom događaju posvećenom arhitekturi ugostiteljstva, čiji je cilj da poveže stručnjake, predstavi najnovije trendove i otvori diskusiju o budućnosti HoReCa industrije.
Broj karata je ograničen, stoga ne propustite priliku da rezervišete svoje mesto na vreme.
Više informacija potražite na sajtu BuildUp, a karte možete nabaviti putem sajta Tickets.
