Buduća Ikeina prodavnica na još uvek nepotvrđenoj lokaciji | Foto: IKEA
Aktuelno

IKEA planira 2 km dugu prodavnicu u kojoj se „ne možete izgubiti“

(Ovaj tekst objavljen je 1. aprila na Svetski dan šale – Aprililili)

Nakon što je obezbeđenje u jednoj Ikei pronašlo izgubljenog kupca dugo nakon što je prodavnica zatvorena, poznata švedska kompanija razmišlja o alternativama.

Kompanija IKEA radi na planovima za linearnu prodavnicu koja će se razlikovati od uobičajenog lavirintskog rasporeda prodajnih prostora ovog švedskog trgovca nameštajem, a koja će biti izgrađena na još uvek nepotvrđenoj lokaciji.

Render prikazuje dugu, usku strukturu u Ikeinim prepoznatljivim plavim i žutim nijansama. Planirana prodavnica biće dugačka skoro dva kilometra, kako bi se obezbedio potreban prostor za sve izložbene prostore i skladišta.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Prodavnica u kojoj je nemoguće da se izgubiš

Ovaj potez Ikee je zapravo odgovor na sve veću brigu o kupcima koji se gube unutar Ikeinih prodavnica, koje su već dugo u formi sekcija povezanih vijugavim jednokrakim tokom.

„Sa porastom digitalnih mapa, GPS-a i veoma stvarnom činjenicom da ljudi jedva podižu oči sa svojih telefona, primećujemo da ljudi više nemaju veštine navigacije kao što su ih nekada imali. Imajući to na umu, naše rešenje je da napravimo prodavnicu u kojoj je nemoguće da se izgubiš” , rekao je Tolga Oncu, menadžer maloprodaje u Ikei.

Ideja je da prodavnica ima samo jedan sprat, a kupci će ulaziti u objekat samo na jednom kraju i dalje će biti usmeravani da se kreću pravolinijski. Kretanje će se odvijati prvo kroz izložbene prostore, zatim kroz market, pa kroz samouslužni deo sa nameštajem, da bi se na samom kraju došlo do kase.

Objekat će imati i travelator (pokretna traka), sa mogućnošću željenog ulaska i izlaska, kao odgovor na povratne informacije od fokus grupa o smanjenju vremena pešačenja. Takođe, postojaće i brza traka, koja će prevoziti posetioce koji žele samo da jedu, do restorana koji će se nalaziti u središtu objekta.

Kupci će ulaziti u objekat samo na jednom kraju | Izvor: Ikea

Ikea je odlučila da eksperimentiše nakon što je obezbeđenje u jednoj prodavnici pronašlo izgubljenog kupca dugo nakon što je prodavnica zatvorena.

I pored prelaska na linearni raspored, planirana prodavnica biće slična postojećim Ikeinim prodavnicama po tome što neće imati nikakve prozore. IKEA je dugo bila poznata po svojim lavirintskim rasporedima, a njen uticaj na psihologiju kupaca smatra se ključnim delom globalnog uspeha kompanije.

Međutim, izgleda da su, nakon nekoliko nedelja razgovora, rukovodioci konačno odlučili da eksperimentišu sa alternativama nakon što je obezbeđenje u jednoj IKEA prodavnici pronašlo izgubljenog kupca dugo nakon što je prodavnica zatvorena.

Kako se navodi, izgubljeni kupac je rekao osoblju da je ušao u veliku korpu punu gumenih igračaka zmija i da nije mogao da izađe. Navodno, razmatraju se i drugi inovativni rasporedi i forme za buduće Ikeine prodavnice, uključujući i predlog o sfernoj prodavnici.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Dizajn enterijera

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *