Viseći most dug 3.666 metara sa stubovima od 399 m: Italija gradi novi svetski rekord
Konstrukcija vredna 13,5 milijardi evra povezaće Siciliju i kopno, sa šest traka za vozila i dva železnička koloseka, uz kapacitet od 6.000 automobila i 200 vozova dnevno.
Neostvarena želja još od rimskih vremena, a planski razmatran tek krajem 1960-ih godina, projekat mosta koji će povezati Siciliju sa kopnenom Italijom više puta je u ovom veku pokretan, a potom stopiran iz različitih razloga (recesija, korona), da bi pre dve godine premijerka Đorđa Meloni još jednom udahnula život ovom ambicioznom poduhvatu.
Prema najnovijim najavama, projekat razvija konzorcijum na čelu sa italijanskom građevinskom kompanijom Webuild, a ukoliko bude izgrađena, planirana struktura dužine 3.666 metara biće najduži viseći most na svetu, čime će nadmašiti aktuelnog rekordera u ovoj kategoriji – most Čanakale 1915 u Turskoj.
Kako navode iz kompanije Stretto di Messina, završetak radova se očekuje 2032. godine, a procena je da će izgradnja mosta koštati 13,5 milijardi evra. Glavni raspon od 3.300 metara prelaziće preko Mesinskog moreuza i omogućiće saobraćaj kako za putnička vozila, tako i za železnicu.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Čelični stubovi visoki 399 metara
Prema navodima iz Webuilda, most predstavlja „srce“ većeg infrastrukturnog plana koji obuhvata više od 40 kilometara novih puteva i železničkih pruga, tri podzemne stanice i deset vijadukta širom Sicilije i Kalabrije.
Planiranu konstrukciju će činiti dva čelična stuba visoka 399 metara sa visećim sistemom od kablova prečnika 1,26 metara i dužine 5.320 metara, što je plan koji će se „prvi put videti u inženjerskoj istoriji“.

Most će biti projektovan tako da izdrži zemljotrese i ekstremne vetrove, te će biti građen „u skladu sa najvišim međunarodnim inženjerskim standardima“.
Most širok 60 metara imaće šest traka za vozila i dva železnička koloseka u oba smera, sa kapacitetom od 6.000 vozila u toku jednog sata i 200 vozova dnevno. Prema navodima iz Webuilda, most će biti projektovan tako da izdrži zemljotrese i ekstremne vetrove, te će biti građen „u skladu sa najvišim međunarodnim inženjerskim standardima“.
Odobrenje za projekat izdalo je italijansko Međuministarsko veće za ekonomsko planiranje i održivi razvoj (CIPESS), nakon višedecenijskog kašnjenja zbog ekoloških i finansijskih pitanja. Naime, planovi za most prvi put su razmatrani još krajem 1960-ih, a zvanično su predstavljeni i u načelu odobreni 1998. godine.

Jedan od najizazovnijih projekata na svetu
„Most će doneti veliki infrastrukturni poduhvat koji će se odvijati istovremeno na mnogim gradilištima. Podstaknuće rast, zapošljavanje i zakonitost širom južne Italije“, rekao je izvršni direktor Webuilda, Pjetro Salini.
„Talentovani italijanski inženjeri, menadžeri i radnici iz sektora konačno će imati priliku da rade u svojoj zemlji na jednom od najizazovnijih projekata na svetu,“ dodao je na kraju Salini.






Tu ne smeta most unesku raspalom