Ilustracija: Stretto di Messina S.p.A. Copyright 2001 – All rights reserved
Aktuelno

Italija (ponovo) kreće u izgradnju najdužeg visećeg mosta na svetu

Predložena struktura bila bi dugačka 5 km i uključivala bi rekordni centralni raspon od 3,3 km, znatno duži od trenutnog rekordera, turskog mosta Čanakale.

Italijanska vlada naložila je ovih dana ponovno pokretanje procedure planiranja mosta preko Mesinskog moreuza, između Sicilije i Kalabrije, koji bi trebalo da postane najduži viseći most na svetu.

Predložena struktura bila bi dugačka 5 km i uključivala bi rekordni centralni raspon od 3,3 km, znatno duži od trenutnog rekordera, turskog mosta Čanakale, koji ima središnji raspon od 2,02 km i otvoren je 2022. godine.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

NASA fotografija Mesinskog moreuza iz 2002. Most bi povezivao severnu Mesinu sa mestom Vila San Đovani

Recesija odložila realizaciju

Most u Mesini između Sicilije i kopna bio je predmet razmatranja još od rimskih vremena, ali je zvanično predstavljen 1998. godine kada je italijanska vlada odobrila planove „u principu“.

Ugovor vredan više milijardi evra dodeljen je konzorcijumu koji je predvodila industrijska grupa Impreligo (današnji WeBuild) 2006. godine, ali je kasnije otkazan kada se zemlja suočila sa recesijom.

Projekat se ponovo pojavio 2009, kada su italijanski zvaničnici rekli da će radovi početi kasnije te godine, međutim, finansijski problemi su ponovo osujetili planove i 2013. godine bivši premijer Mario Monti zatvorio je organizaciju specijalne namene osnovane da nadgleda njenu izgradnju.

Kasnije je još jednom preispitan, a zatim odložen pandemijom. Godine 2021. izvršni direktor WeBuilda Pjetro Salini rekao je da je firma spremna da počne izgradnju na osnovu dozvola i planova iz 2013, ali nikakav napredak nije načinjen, piše New Civil Engineer.

Prikaz budućeg mosta na Google Earthu; Ilustracija: Gooogle Earth

Nova premijerka oživela planove

Italijanska premijerka Đorđa Meloni udahnula je novi život ovom ambicioznom projektu ubrzo nakon što je preuzela dužnost krajem 2022. godine, nagoveštavajući planove za oživljavanje kompanije koja nadgleda izgradnju i za prijavu za sredstva EU za projekat.

Plan je sada krenuo u pogon nakon nedavnog ministarskog sastanka na kojem je, pod vodstvom Melonijeve i novoimenovanog italijanskog ministra infrastrukture Matea Salvinija, donesena uredba o odredbama za izgradnju mosta u Mesini, u skladu sa sporazumima.

Presek mosta

Uredbom će biti omogućeno da se u najkraćem mogućem roku ponovo pokrene postupak izvršnog planiranja mosta.

Ovom uredbom biće omogućeno da se u najkraćem mogućem roku ponovo pokrene postupak izvršnog planiranja mosta. To uključuje spajanje korporativne strukture i upravljanje projektom, aktivnosti planiranja i projektovanja i praćenje životne sredine.

Posle donešene odluke, Salvini je tvitovao da je to „istorijski dan”, dodajući da „nakon toliko godina defetizma i nepoverenja, ova vlada oživljava projekat”. On je rekao da infrastruktura „ima ambiciju da postane najmodernija i najodrživija na svetu i da će doneti rad, razvoj i budućnost“.

Ilustracija: Stretto di Messina S.p.A. Copyright 2001 – All rights reserved

Diskutabilan položaj strukture

Planovi za most u Mesini našli su se i na udaru kritike, a pojedini komentatori kažu da bi novac mogao biti bolje potrošen na putnu infrastrukturu Sicilije.

Izbor njegovog položaja je takođe doveden u pitanje, jer je Mesinski moreuz jedna od seizmički najaktivnijih lokacija u Evropi na liniji raseda i podložan je periodičnim zemljotresima.

Zemljotres na toj liniji raseda 1908. bio je najgora seizmička katastrofa na kontinentu 20. veka, u kojoj je poginulo 120.000 ljudi.

Drugo pitanje je morska struja između Sicilije i kopnene Italije, koja je notorno jaka, što bi svakako otežavalo radove.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *