Foto: Arch Exist
Svetski projekti

Sečuanski specijalitet: Čelični most nadvija se nad rekom poput skulpture

Montažni lukovi nose most raspona 295 metara i dodiruju se u sredini čime je ne samo ukrućena konstrukcija već je i dobijena silueta koja godi oku.

Dva simetrična luka od čelika koja postaju jedno centralni je momenat dizajna mosta u Kini koji potpisuju Zaha Hadid Architects.

U pitanju je most preko reke Tuojiang za automobile, bicikliste i pešake za koje arhitekte kao i naručioci projekta smatraju da će postati novo obeležje grada Čengdu u kineskoj provinciji Sečuan.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Foto: Arch Exist

Lukovi su podržani konusnim stubovima, koji osim što pružaju oslonac, doprinose i skulpturalnoj formi.

Sa odnosom visine i raspona 1:6, čelični lukovi visine 30 metara obgrlili su trup mosta sa obe strane, a kako se podižu tako se i naginju da bi se spojili u sredini.

Lukovi su podržani konusnim stubovima, koji osim što pružaju oslonac, doprinose i skulpturalnoj formi.

„Dok se podižu, lukovi se zajedno naginju tako da se tangencijalno dodiruju na svojoj kruni, a tako stabilizujući strukturu od bočnih sila vetra.“, kažu arhitekte iz ZHA.

Foto: Liang Xue

Montažna konstrukcija za kraće vreme izgradnje

Most ima središnji raspon dug 185 metara. Sekundarni rasponi koji se spajaju sa obalama dugački su po 55 metara.

Konstrukcija mosta je pretežno montažna, što znači da je na gradilište bila isporučena u delovima, a zatim su delovi međusobno povezani zavarivanjem na licu mesta, što je pomoglo da se skrati vreme izgradnje.

Foto: Liang Xue

Spoj dva luka na vrhu mosta je dizajniran na način da obezbedi stabilnost mosta protiv bočnih vetrova.

Spoj dva luka na vrhu mosta je dizajniran na način da obezbedi stabilnost mosta protiv bočnih vetrova.

Prema rečima arhitekti iz ZHA, lukovi su korišćeni i u ovom projektu jer „obezbeđuju najefikasniju strukturu mosta za raspone između 120 i 250 metara“.

Trup mosta je napravljen od prefabrikovanih betonskih panela, a njegove ivice su obložene kutijastim nosačima projektovanim tako da izdrže spoljne sile lukova, dok istovremeno smanjuju opterećenje na betonskim temeljima.

Naime, u reci nije postavljen nijedan temelj mosta, već se on oslanja na stubove postavljene na obalama.

Foto: Arch Exist

Veza grada i aerodroma

Zaha Hadid Architects je isprojektovao most koji se povezuje sa postojećim gradskim saobraćajnicama i aerodromom New Town, novim projektom koji okružuje međunarodni aerodrom Čengdu Tianfu.

Grafički prilozi

Situacioni plan
Situacioni plan
Presek mosta
Presek mosta

Foto-galerija

Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Liang Xue
Foto: Liang Xue
Foto: Liang Xue
Foto: Liang Xue
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist
Foto: Liang Xue
Foto: Liang Xue
Foto: Arch Exist
Foto: Arch Exist

Faktografija
naziv objekta:

Jiangxi River Bridge

mesto:

Čengdu, Kina

dužina mosta:

295m

fotografija:

Arch Exist, Liang Xue

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *