Gradonačelnik Dragan Đilas preuzeće i koordiniraće svim aktivnostima u vezi sa realizacijom projekta „Beogradski metro“.

Ova odluka i formalno će biti doneta sledeće nedelje na sednici gradskog parlamenta, kada bi trebalo da bude usvojen dokument „Beogradski metro-osnova za izbor rešenja“.

Trase će se povezivati sa gradskom železnicom u tri tačke: Vukov spomenik (na slici) Prokop i stanica „Novi Beograd“

Ovaj dokument izradila je Radna grupa čiji su članovi predstavnici gradske vlasti, Direkcije za građevinsko zemljište, pojedini sekretari kao i predstavnici svih političkih partija u gradskom parlamentu, sa ciljem da se definišu osnovni zahtevi koje će Grad postaviti u realizaciji projekta „Beogradski metro“.

Zaključak Radne grupe je i da u manje-više svim predlozima trasa metroa postoje zajednički pravci koji se u manjoj ili većoj meri poklapaju. U pitanju su pravci jugoistok-severozapad (od Ustaničke duž Bulevara kralja Aleksandra ka Novom Beogradu) i jugozapad-severoistok (Banovo Brdo ka Karaburmi), s tim što se oni ukrštaju u centru Beograda.

Radna grupa smatra i da bi trase trebalo izgraditi tako da one budu potpuno nezavisne, kao i da bi u obzir trebalo uzeti tri varijante njihovog vođenja (ili njihove kombinacije): podzemno, na objektima (mostovi, tuneli…) i iznad zemlje. One bi trebalo da budu dobro povezane sa ostalim vrstama gradskog prevoza uključujući i gradsku železnicu, s tim što bi se metro i železnica povezivale kod Vukovog spomenika, u stanici „Prokop“ kao i stanici „Novi Beograd“, u čijoj blizini je planirana izgradnja međugradske autobuske stanice.

Razvoj „Beogradskog metroa“, prema mišljenju Radne grupe, trebalo bi sprovesti u dve faze. U prvoj bi se gradile trase koje čine polaznu osnovu mreže, a u drugoj bi se mreža dalje širila, s tim što bi za nju trebalo uraditi neophodne studije i dokumentaciju.

Realizacija prve faze zavisi od količine novca i načina njenog finansiranja. Na osnovu postojeće dokumentacije, prva etapa prve faze mogao bi da bude potez severoistok-jugozapad (Karaburma- Banovo Brdo).

Radna grupa smatra i da postoji mogućnost da se ovaj projekat realizuje putem međudržavnog aranžmana, jer iza projekta stoje države potpisnice.

(Blic)