Aktuelno, Urbanizam

Gondola kao novi javni gradski prevoz u Beogradu?

Projekat Beogondole predviđa 15 linija raspoređenih tako da delove Beograda spoje na najbrži mogući način.

Beograđani bi naredne godine konačno mogli da vide prve radove na gondoli koja bi trebalo da poveže Kalemegdan i park Ušće. Ovakvo prevozno sredstvo spojiće dve važne turističke destinacije u glavnom gradu Srbije i omogućiti, prvenstveno turistima, bolju vezu između dve savske obale, piše eKapija.

Da ova vrsta saobraćaja ima neuporedivo veći potencijal za Beograd, smatraju u Beogondoli. Oni, naime, predlažu gradnju sistema javnog prevoza gondolom koji bi imao 15 linija i povećao kapacitete za transport putnika u prestonici za čak 10 puta. Ideja deluje posebno interesantno danas, kada sveobuhvatni radovi na saobraćajnoj infrastrukturi stanovnicima Beograda i njegovim posetiocima stvaraju velike probleme.

Od Kaluđerice do Vuka za 22 minuta

Prva faza projekta bila bi gradnja promotivne linije od naselja Borča do Bloka 45 preko Tašmajdana.

 

U Beogondoli procenjuju da bi čitav sistem mogao da bude izgrađen u roku od 2-3 godine od trenutka dobijanja svih potrebnih dozvola, a ukupnu vrednost investicije procenjuju na oko 500 miliona evra.

Cene kao u Bus Plus sistemu

Kada je o pouzdanosti ovog vida prevoza reč, u ovoj kompaniji kažu da ih od početka u projektu prati austrijski Doppelmayr koji je već gradio gondole u 30 gradova i zemalja širom sveta i koji je „spreman da Srbiji i Beogradu ponudi najbolje uslove za gradnju javnog prevoza gondolama“.

Jedan od važnih aspekata ocene isplativosti izgradnje ove vrste prevoza biće cena karte, a u Beogondoli uveravaju da će koštati isto kao i sadašnji prevoz, te da bi trebalo da bude sastavni deo Bus Plus sistema.

Linije Beogondole

Projekat Beogondole predviđa 15 linija raspoređenih tako da delove Beograda spoje na najbrži mogući način.

Prva faza projekta bila bi gradnja promotivne linije od naselja Borča do Bloka 45 preko Tašmajdana, koji bi bio malo čvorište. Gradnja bi bila gotova za najkasnije godinu dana od trenutka dobijanja dozvole i poslužila bi i kao svojevrsni test kapaciteta i održivosti projekta.

Linija 1

Dr.Ivana Ribara – Nehruova – Gandijeva – Omladinskih brigada – Ada Ciganlija – Sajam – Kliničko-bolnički centar – Slavija – Tašmajdan – Bogoslovija
Vreme putovanja: Blok 70 – Ada Ciganlija – Sajam 10 minuta i 45 sekundi

Linija 4

Opština Novi Beograd – Blok 30 – TC Ušće– Beograd na vodi – Terazije
Vreme putovanja: 11 minuta i 45 sekundi

Linija 5

Borča greda – Borča – Kotež – Krnjača – Viline vode – SUP Beograd – Tašmajdan
Vreme putovanja: 24 minuta i 50 sekundi

Linija 8

Kaluđerica – Mali Mokri Lug – Konjarnik – Obilić – Čubura – Vukov spomenik
Vreme putovanja: 21 minuta i 40 sekundi

Foto: Beogondola

Kada ste već ovde, pogledajte i ovo:

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

7 komentara

  1. Hgjggj

    A vecu glupost ne pricitah skoro ??

  2. Malo sutra

    Neko je puko s’glavom…

  3. Sandra

    Gospodo,nista licno,ali danas slusam skupstinsko zasedanje i cujem kako je drzavnim budzetom,planirana i izgradnja gondole.Zbog cega neki Vranjanac ili Somborac treba da ucestvuje u poboljsanju Beogradskog saobracaja,kad on u svom gradu ima mnogo vise potreba za poboljsanjem uslova zivota,koji su cak urgentniji.

  4. Čekam Metro

    Ovo izgleda kao da je vest sa NewsNet-a. Grad je već u kolapsu, jedino rešenje je metro, sve ostalo su lupetanja. Gondolom u XXi vek!

  5. MMS Car

    Gondola je za turiste da razgledaju grad i okolinu sa visine to nece resiti guzve u saobracaju.Metro je resenje.

  6. milan

    Metro je prevazidjen bolje graditi vijadukte koji su bezbedniji nego rovariti ispod zemlje …

  7. milan

    Ako citaju ljudi ovo trebali bi znati da od metroa nece biti nista obzirom da su ovim prostorima protutnjala x carstva…i kada krenu arheoloska nalazista grad ce postati muzej…bolje vijadukti da se grade pa i gondole nego da rovare zemlju…

Ostavite odgovor

Obavezna polja *