Gradilište pod snegom: Najteža deonica auto-puta do Požege iz drona
Pogledajte novi snimak gradnje autoputa E-763 na deonici Pakovraće – Požega na kojoj skoro trećinu trase čine mostovi i tuneli.
Poslednja izgrađena poddeonica auto-puta „Miloš Veliki“ (E-763) od Preljine do Pakovraća dužine 11,5 km puštena je u saobraćaj u januaru prošle godine, a u toku su intenzivni radovi na nastavku ovog auto-puta koji će povezati Čačak, Lučane i Požegu i omogućiti dalje napredovanje Koridora 11.
Uprkos otežanim vremenskim uslovima, radovi na izgradnji najzahtevnije deonice autoputa E-763, Pakovraće-Požega se i dalje izvode.
Putevi Srbije su objavili novi snimak iz kojeg se može videti zavejano gradilište.
Srodni članci na portalu Gradnja:
Dužina deonice od Preljine do Požege iznosi 30,9 kilometara i izuzetno je kompleksna, jer skoro trećinu trase čine mostovi i tuneli.
Podsetimo, deonica Preljina – Požega predstavlja deo autoputa E-763, odnosno deo autoputa Beograd – Južni Jadran kojim se ostvaruje veza između Srbije i Crne Gore, odnosno Beograda i Južnog Jadrana. Ključna je za povezivanje regiona i za jačanje turističkih i privrednih kapaciteta.
Tri tunela na deonici
Dužina deonice od Preljine do Požege iznosi 30,9 kilometara i izuzetno je kompleksna, jer skoro trećinu trase čine mostovi i tuneli. Na ovoj deonici su planirana ukupno tri tunela – tunel Laz (2.850 metara), tunel Munjino brdo (2.780 metara) i tunel Trbušani (278 metara) koji je završen i otvoren.
Kad se puste u upotrebu, Laz će postati najduži tunel u Srbiji, a na drugom mestu nalaziće se tunel Munjino brdo.
Nepunih osam kilometara na autoputu, nakon izlaza iz tunela „Laz“, ulaziće se u tunel „Munjino brdo“ u mestu Krstac, neposredno iza planirane petlje Lučani. Izlazni portal ovog tunela nalazi se u mestu Prilipac u opštini Požega.
Investitor ovog projekta je JP „Putevi Srbije“, a radove izvodi kineska firma China Communications Construction Company zajedno sa domaćim podizvođačima. Glavni projekat potpisuje Saobraćajni institut CIP iz Beograda.