Obnova predstoji stanicama Novi Beograd, Tošin bunar, Zemun, Zemun-polje, Batajnica, Nova Pazova i Stara Pazova.

Dotrajali asfalt na peronima i prilazima stanici, oštećen i propao mobilijar, đubre na sve strane, divlje rastinje i korov na svakom koraku, improvizovane blagajne i stanične zgrade… Ovako godinama izgledaju železničke stanice i to ne neke manje u unutrašnjosti Srbije, već prestoničke Novi Beograd, Zemun, Tošin bunar… Za nijansu, makar naoko, u boljem stanju je stanica Batajnica. A sve njih putnici svakodnevno masovno koriste, godinama čekajući da budu sređene i konačno dovedene u red, piše Politika.

Neke od ovih stanica rađene su i sređivane pre nekoliko decenija, ali nikada nisu do kraja završene poput zemunske i novobeogradske. Sve ovo konačno bi trebalo da se promeni u toku modernizacije pruge od Beograda do Stare Pazove koja je započeta novembra prošle godine. U okviru radova na deonici dugoj 34,5 kilometra, koje izvode kineska kompanija China Railway International, u planu je da se denivelišu svi putni prelazi na deonici koja se rekonstruiše i modernizuje, da se na prestoničkim stanicama na toj trasi srede peroni koji će ubuduće imati istu visinu, da se svuda postave nadstrešnice i osvetljenje.

1/5
Stanica Novi Beograd 2: Zbog bezbednosti stajalište u Tošinom bunaru biće izmešteno sa krivine ispred portala Bežanijskog tunela na nasip sa druge strane ulice; foto: CIP/Beobuild
Stanica Novi Beograd 2: Zbog bezbednosti stajalište u Tošinom bunaru biće izmešteno sa krivine ispred portala Bežanijskog tunela na nasip sa druge strane ulice; foto: CIP/Beobuild
Stanica Novi Beograd 3: Modernizacija i izgradnja brze pruge od Beograda do Subotice trenutno je najveći i najvredniji infrastrukturni projekat u zemlji; foto: CIP/Beobuild
Stanica Novi Beograd 3: Modernizacija i izgradnja brze pruge od Beograda do Subotice trenutno je najveći i najvredniji infrastrukturni projekat u zemlji; foto: CIP/Beobuild
Stanica Zemun 1: Planirana je izgradnja potpuno novih staničnih zgrada u Zemunu i Batajnici, dok su stanice u Zemun polju, Staroj i Novoj Pazovi planirane za rekonstrukciju; foto: CIP/Beobuild
Stanica Zemun 1: Planirana je izgradnja potpuno novih staničnih zgrada u Zemunu i Batajnici, dok su stanice u Zemun polju, Staroj i Novoj Pazovi planirane za rekonstrukciju; foto: CIP/Beobuild
Stanica Zemun 2: Brzina pruge neće biti na svim delovima deonice ista, već će varirati u zavisnosti od potreba i mogućnosti; foto: CIP/Beobuild
Stanica Zemun 2: Brzina pruge neće biti na svim delovima deonice ista, već će varirati u zavisnosti od potreba i mogućnosti; foto: CIP/Beobuild
Stanica Batajnica 1: Izlaskom iz Beograda povećava se razmak među stanicama, pa je od stanice Batajnica do stanice Nova Pazova projektna brzina 200 km/h na putničkim kolosecima i 120 km/h na kolosecima namenjenim za saobraćaj teretnih vozova; foto: CIP/Beobuild
Stanica Batajnica 1: Izlaskom iz Beograda povećava se razmak među stanicama, pa je od stanice Batajnica do stanice Nova Pazova projektna brzina 200 km/h na putničkim kolosecima i 120 km/h na kolosecima namenjenim za saobraćaj teretnih vozova; foto: CIP/Beobuild

 

Stanice će konačno biti prilagođene potrebama osoba sa invaliditetom.

U planu je da se urede i podzemni prolazi i pothodnici kroz koje će se putnici kretati kada se prelazi iz jednog u drugi voz. Sve to trebalo bi da se uradi na stanicama Novi Beograd, Tošin bunar, Zemun, Zemun-polje, Batajnica, Nova Pazova i Stara Pazova, ali i da se adaptiraju stanične zgrade na nekim od ovih stanica. Biće sređena i stajališta Kamendin i Altina. U okviru ovih radova biće ugrađen i video-nadzor, a stanice će biti prilagođene potrebama osoba sa invaliditetom.

Sve ove stanice trebalo bi da budu oplemenjene i zelenilom i modernim mobilijarom. Koristi od ovoga imaće i putnici prestoničke železnice BG voza jer je većina ovih stanica na trasi gradskih vozova. Zbog bezbednosti, plan je i da se stajalište Tošin bunar malo pomeri u odnosu na sadašnju lokaciju.

Stanica Batajnica 2: Nova kontaktna mreža za brzine od 200km/h biće građena samo na delu od Batajnice do Stare Pazove, pošto na ostatku ove deonice postojeća već zadovoljava kriterijume brzine; foto: CIP/ Beobuild

Na Novom Beogradu veza železničke i budućeg BAS-a

Gašenjem Glavne železničke stanice u Savskom amfiteatru, putnici koji koriste i vozove i autobuse ostali su bez godinama odlične presedačke tačke. To bi trebalo da bude privremeno jer izgradnjom novog BAS-ovog čvorišta u Bloku 42 putnici će moći ponovo da računaju na ovakvu vezu autobuske i železničke stanice zato što će jedna od glavnih presedačkih tačaka biti baš u ovom delu prestonice.

Železnička stanica na Novom Beogradu, koja je u planu modernog Beogradskog železničkog čvora viđena za jednu od četiri ravnopravne (zajedno sa Prokopom, Zemunom i Rakovicom) sa novom BAS-ovom autobuskom biće povezana aneksom. Novobeogradska železnička stanica je važna jer njome prolaze kompozicije BG voza, kao i vozovi iz pravca Šida, Subotice, Novog Sada i dobar deo međunarodnih.

Kad ste već ovde…