Greške u projektovanju hotela mogu skupo koštati investitore i destinaciju: Miloš Cerović na BuildUpu 2025
Hotelski konsultant Miloš Cerović govori za Gradnju o značaju međunarodnih standarda, franšiznog modela i uključivanja u projekat u ranoj fazi.
“Greške napravljene u fazi projektovanja hotela mogu skupo koštati investitore i destinaciju”, kaže za Gradnju Miloš Cerović, hotelski konsultant sa međunarodnim iskustvom i učesnik konferencije BuildUp 2025 koja će se održati 23. oktobra u hotelu Crowne Plaza u Beogradu.
Konferencija BuildUp 2025: Horekatura – arhitektura ugostiteljstva, koju organizuje portal Gradnja, održaće se 23. oktobra u beogradskom hotelu Crowne Plaza i okupiće arhitekte, investitore i hotelijere iz celog regiona. Biće to prilika da se razmene iskustva i otvore diskusije o trendovima koji oblikuju budućnost HoReCa sektora. Jedna od centralnih tema biće upravo način na koji franšizni hoteli oblikuju i razvijaju destinaciju, o čemu razgovaramo sa Milošem Cerovićem, vlasnikom Peritum Hotels.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Šta pruža implementacija međunarodnih standarda
Sa velikim iskustvom u vodećim luksuznim hotelskim grupama širom sveta, u čemu vidite najveću prednost međunarodnih standarda u unapređenju lokalnih hotelskih projekata?
Bilo da se radi o administrativnim standardima, bezbednosnim ili standardima komfora gostiju, implementacija međunarodnih standarda pruža jednu sigurnost i jasnu viziju operateru kako upravljati hotelom. Standardi su uglavnom usaglašeni sa lokalnim zakonima i proverenim industrijskim praksama kako bi doprinele na efikasnosti poslovanja.
Takođe, standardi su vrlo bitni i kada je reč o ljudskim resursima. Mladi, a i oni iskusniji zaposleni, mogu dosta naučiti kroz standardizovane treninge i brend standarde različitih operatera te širiti svoje vidike i iskustva.
Franšizni način upravljanja je u potpunosti preuzeo primat kada je u pitanju odnos i partnerstvo između investitora i stranog brenda.
Vlasnik ste i Managing Partner Peritum Hotels i suosnivač European Hotel Management Group (EHMG), koja u regionu radi s međunarodnim brendovima kao što su IHG, Radisson i Accor. Kako pristup franchisingu i upravljanju brendom može doprineti jačanju regionalnog turističkog razvoja?
Naše dve kompanije već duže od pet godina uspešno rade sa tri najveća globalna operatera – IHG, Radisson i Accor – na prostoru Balkana. Franšizni način upravljanja je u potpunosti preuzeo primat kada je u pitanju odnos i partnerstvo između investitora i stranog brenda.
Na taj način, investitor zadržava mogućnost uključivanja u dnevnu operativu hotela, kao i donošenje ključnih odluka za svoj hotelski biznis, ali pod uslovom da prati sve standarde koji su propisani od strane brenda.
Za podneblje Balkana to je idealan scenario i smatram da ćemo se sve češće i više susretati sa ovim modelom upravljanja. Dolazak novih brendova i internacionalnih operatera jača status našeg regiona na svetskoj turističkoj mapi, a kroz same brendove i njihove rezervacione sisteme, lojalne programe i prodajne kanale dobijamo nove goste.

Uključenje u projekat u što ranijoj fazi
Iz vaše prakse – koji su najčešći izazovi ili propusti u dizajnu i menadžmentu hotela koji kasnije mogu značajno uticati na razvoj destinacije ili operativne performanse objekata?
Kao kompanija koja se bavi svim aspektima hotelijerstva, od izgradnje koncepta, projekcija njegove finansijske isplativosti pa sve do samog upravljanja hotelima, mi volimo da budemo uključeni u projekat u što ranijoj fazi.
Doprinos koji možemo da damo u samom projektovanju hotela, kako bi on bio operativno i komercijalno optimizovan, umnogome sprečava greške i kašnjenja u izvođenju u kasnijim fazama izgradnje hotela. Spoj struke i kreativnosti jednog arhitekte, sa operativnim iskustvom jednog hotelskog menadžera je idealna kombinacija u projektovanju hotelskih objekata.
Spoj struke i kreativnosti jednog arhitekte, sa operativnim iskustvom jednog hotelskog menadžera je idealna kombinacija u projektovanju hotelskih objekata.
Možete li navesti konkretan primer kada strateško dizajniranje ili konceptualni brending prostora (npr. spa centar, hotel) direktno doprinese prepoznatljivosti destinacije i poslovnom uspehu hotela?
Da bi se jedan hotel izdvojio od konkurencije, njegov koncept mora u sebi da sadrži makar nekoliko USP-jeva (Unique Selling Points). Bilo da se radi o konferencijsko-kongresnom delu, sobama ili prostoru za odmor i rekreaciju, neki prepoznatljiv pečat mora da postoji.
Nekada su to bili roof top restorani, danas su to možda specijalizovani spa centri sa medicinskom podrškom. Family hoteli takođe zauzimaju bitan prostor na hotelskoj sceni gde se kompletni koncepti hotela prilagođavaju najmlađim gostima.
BuildUp 2025: Arhitektura ugostiteljstva
Arhitektura ugostiteljstva tema je konferencije BuildUp 2025, koja se 23. oktobra održava u beogradskom hotelu Crowne Plaza u organizaciji portala Gradnja.
Konferencija BuildUp 2025: Horekatura okupiće najznačajnije aktere iz oblasti arhitekture, hotelijerstva i investicija u ugostiteljski sektor. Reč je o najvećem regionalnom događaju posvećenom arhitekturi ugostiteljstva, čiji je cilj da poveže stručnjake, predstavi najnovije trendove i otvori diskusiju o budućnosti HoReCa industrije.
Broj karata je ograničen, stoga ne propustite priliku da rezervišete svoje mesto na vreme.
Više informacija potražite na sajtu BuildUp, a karte možete nabaviti putem sajta Tickets.
