Na nekretninama koje imaju virtuelnu 3D turu posetioci se zadržavaju duže, a one koje imaju 3D turu i napravljen “stejdžing” za stan – prodaju se brže, kaže Olga Mirković Maksimović iz Nekretnine.rs koja će biti govornik na konferenciji BuildUp 2019.

„Kupujem stan u vašoj zgradi“ – ovakav oglas ispisan rukom na papiru i zalepljen na ulaznim vratima nekad je bio početni korak u kupovini stanova. Danas se sve ređe i ređe viđa zato što je mnogo elegantnije i jeftinije pronaći odgovarajući oglas na mobilnom telefonu.

Međutim, kako kupci zaista biraju stanove, šta im je bitno pri prezentaciji nekretnine i koja su to rešenja koja mogu da ubrzaju promet ili čak povećaju cene kvadrata? Odgovore smo pronašli u intevjuu s Olgom Mirković Maksimović iz specijalizovanog sajta Nekretnine.rs koja će govoriti i na konferenciji BuildUp 2019: Digitalna gradnja u okviru panela Proptech.

Proptech kuca na vrata domaćim agencijama nekretnina. Kako vi u Nekretnine.rs viditi prednosti ove tehnologije i kako one konkretno utiču na vaš sajt?

Nekretnine.rs su mesto susreta kupaca i prodavaca nekretnina. Digitalizacija je utkana u svaku poru života kako kupaca tako i prodavaca nekretnina. Prisutna je evolucija potreba kupca s jedne strane koja se ogleda kroz potrebu kupca da imaju maksimalan broj informacija pre samog razgledanja nekretnine, a to naravno utiče na prodavce ili barem deo onih koji razumeju nužnost odgovora na evoluciju potreba kupaca.

Nekretnine.rs su mesto susreta kupaca i prodavaca nekretnina.

Koje sve oblasti Proptecha Nekretnine.rs u svom radu dotiče i obuhvata?

Pre svega vizuelan način prezentovanja nekretnine postaje veoma važan. Osnova su i dalje fotografije – ali ne bilo kakve. Uz to tu su i osnove, 3D prikazi i virtuelne ture – posebno za one iz udaljenih krajeva i one koji žele maksimalnu predselekciju nekretnina. Dodatni servisi poput “Mi tražimo za vas” i mogućnosti filtracije po mikrosegmentima su takođe veoma važni.

Kako i na koji način se digitalni alati oglašavanja razlikuju od onih tradicionalnih, i na koji način se pretraga za idealnom nekretninom transformiše i do kojih granica, gledano iz ugla svakodnevnog korisnika?

Iz ugla svakodnevnog korisnika to izgleda ovako. Pre 15 godina potreba optimizacije pregleda nekretnine na mobilnom telefonu nije bilo nešto o čemu se razgovaralo. Danas oko 70% poseta dolazi putem mobilnog telefona. Čitava prezentacija nekretnine mora biti prilagođena relativnom malom ekranu mobilnog telefona i pažnji i koncentraciji korisnika koji gledaju sadržaj na mobilnom telefonu. Kupci tačno znaju šta žele i sve jasnije formulišu svoje želje i prohteve.

Prezentacija nekretnine mora biti prilagođena pažnji i koncentraciji korisnika koji gledaju sadržaj na mobilnom telefonu.

Kako Proptech pomaže investitorima, a kako kupcima? Gde je u svemu tome arhitekta?

Kod novogradnji uloga investitora je ogromna. Potrebno je da se oslanjaju na podatke prilikom planiranja stambenih prostora – na primer, šta se u tom delu grada najviše traži, da li je bolje graditi dvosobne stanove ili garsonjere i slično. Tu se mogu osloniti na podatke koje mogu dobiti s našeg portala.

Arhitekta celom projektu da dušu i na osnovu projekta koji osmisli arhitekta se vrši i prodaja. Stoga cela prezentacija projekta je od neverovatnog značaja za budućeg kupca. Ne mali broj korisnika ima problem da zamisli kako može da izgleda prazan prostor i kakav potencijal ima – i tu dolazi do izražaja uloga arhitekte.

Da li postoji pomaka u prodaji novogradnje po pitanju kvaliteta vizuelizacije i kako to utiče na prodaju nekretnina?

Pomak postoji. Prosečno vreme posetilaca provedeno na stranici sa novogradnjom je 15% veće od proseka. Na nekretninama koje imaju virtuelnu 3D turu posetioci se zadržavaju 38% vremena duže. Uz to nekretnine koje imaju prikazanu 3D turu i napravljen “stejdžing” za stan – prodaju se brže.

Nekretnine koje imaju prikazanu 3D turu i napravljen “stejdžing” za stan – prodaju se brže.

Da li bolja predstavljena nekretnina može skuplje da se proda od one koja je loša prezentovana? 

Iako deluje neverovatno još uvek se pronalaze nekretnine koje se prodaju bez fotografija. Bounce rate kod takvih nekretnina je oko 30% veći od proseka ljudi jednostavno ne žele da se zadrže na takvim nekretninama i posvete im pažnju.

Što se nekretnina bolje predstavi brže će pronaći put do pravog kupca. Takođe, predstavljanje nekretnine bez kvadrature i cene, povećava broj pitanja i troškove prodaje i nažalost taj model je poprilično čest kod novogradnji.

Šta ćemo od vas moći još da čujemo na konferenciji BuildUp 2019?

Na konferenciju BuildUp 2019 prikazaćemo kako su se promenile potrebe kupaca u poslednjih deset godina i na koji način to utiče na tržište nekretnina. Daćemo praktične savete o tome kako prezentovati nekretninu da odgovara potrebama korisnika i da najbolje pronađe put do kupca.

Kad ste već ovde…