Projekat je težak 7 milijardi evra
Građevinarstvo

Podvodni tunel dugačak 18 kilometra spojiće Nemačku i Dansku

Projekat Fehmarnbelt koji podrazumeva izgradnju najdužeg podvodnog tunela za putni saobraćaj i železnicu na svetu, dobio je zeleno svetlo za gradnju.

Podvodni tunel za putnički i železnički saobraćaj, dugačak 18 km, najduži te vrste na svetu, povezaće dansku regiju Lolland Falster s nemačkom regijom Schleswig Holstein ispod Baltičkog mora, a skratiće putovanje između ove dve zemlje na samo 10 minuta automobilom, odnosno na sedam minuta vozom.

Prefabrikacija betonskih elemenata

Tunel će skratiti putovanje između ove dve zemlje na samo 10 minuta automobilom, odnosno na sedam minuta vozom.

Tunel Fehmarnbelt, jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Evropi do sada, ne samo da će smanjiti vreme putovanja, već će takođe pomoći razvoju trgovine i turizma, stvarajući novu veza ka severnoj Evropi.

Tunel će graditi Femern A/S, a projekat je zajedničko ulaganje između kompanija VINCI Construction Grands Projects, Per Aarsleffa, Royal BAM Group (sa tri operativne kompanije BAM Infra, BAM International i Vaiss & Freitag Ingenieurbau), a na gradnji će učestvovati i Solétanche-Bachy International, CFE, Dredging International kao i Max Bögl Stiftung & Co, javlja Euronews.

 Betonski elementi će se polagati u iskopan rov

Projekat težak 7 milijardi

Sa elektrifikovanom dvokolosečnom železnicom i autoputem sa četiri trake, izgradnja projekta vrednog 7 milijardi evra zahtevaće prefabrikaciju šupljih betonskih elementa, izlivenih na kopnu, i sastavljanih deo po deo da bi se formirao podvodni tunel. Elementi će biti postavljeni u rov širok 60 i dubok 16 metara, iskopan u morskom dnu, a vući će sa gradilišta velikim tegljačima i potom spuštati na tlo.

Pogledajte kako će izgledati izgradnja:

Do Danske kolima 2029. godine

Otvaranje podvodnog tunela planirano je za sredinu 2029. godine. Nakon nekoliko odlaganja zbog pandemije COVID-19, očekuje se da će izgradnja na danskoj strani započeti 1. januara 2021. godine, dok će radovi na nemačkoj strani početi sredinom 2022. godine.

Sve treba da bude gotovo 2029. godine

Evo kako će izgledati vožnja kroz ovaj impresivni tunel:

Japanski rekord

Iako je ovaj tunel impresivan građevinski poduhvat, on nije najduži tunel barem što se tiče železničkoj saobraćaja. Taj rekord drže Japanci sa njihovim podvodnim tunelom Sekian koji povezuje ostrva Honšu i Hokaido a dugačak je čak 53 kilometara.

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *