Izgradnja nove autobuske stanice u novobeogradskom bloku 42 otpočela je ovog meseca, a prva faza gradnje trajaće oko 18 meseci.

Projekat kompleksa autobuske i železničke stanice na Novom Beogradu usvojen je na konkursu 2014. godine, na kome je prvu nagradu osvojio Proaspekt, tim predvođen Milanom i Vladimirom Lojanicom sa svojim saradnicima. Radovi su konačno otvoreni u martu ove godine, čime je otpočeo rok od 18 meseci za realizaciju prve faze autobuske stanice na Novom Beogradu.

Radi se o privremenom rešenju koji treba da obezbedi samo osnovnu staničnu funkciju i usluge. Kao privremena stanična zgrada služiće vezni aneks između autobuske i železničke stanice, objekat od oko 1.200 kvadrata bruto površine adaptiran za prodaju karata i najneophodnije administrativne i komercijalne delatnosti, piše Beobuild.

Autori pobedničkog rešenja već rade na projektu celog staničnog kompleksa.

Kompletno premeštanje BAS-a iz Savamale u blok 42 na Novom Beogradu ipak je složeniji poduhvat, čija vrednost iznosi bar 25 miliona evra. Za sada nije poznato koliko će nova autobuska stanica služiti u privremenom režimu, ali imajući u vidu potrebe ovo rešenje nije održivo ni srednjeročno. Dobra vest je da autori pobedničkog rešenja, zajedno sa institutom CIP već rade na projektu, kako bi se pripremila dokumentacija neophodna za izgradnju celog staničnog kompleksa. Ovo je važan preduslov za nastavak radova, ali i pozitivan znak da će se pri projektovanju poštovati nagrađeno arhitektonsko rešenje.

Posao na izgradnji aneksa dobilo je lazarevačko preduzeće Bauwesen, dok je tender za izgradnju peronskog platoa dobilo preduzeće Milmar put iz Beograda. Ukupna ugovorena vrednost prve faze je oko 480 miliona dinara.

Foto: CIP via Beobuild

Kad ste već ovde…