SEBRE i Strabag potpisali ugovor: Počinje izgradnja Marine Dorćol
Ugovor za izgradnju prve faze poslovno-stambenog kompleksa Marina Dorćol potpisali su kompanija SEBRE kao investitor i austrijska kompanija Strabag, koja će biti generalni izvođač.
Kako kompanija SEBRE saopštava, završetak radova prve faze predviđen je za treći kvartal 2028. godine, a ukupna vrednost projekta Marina Dorćol procenjena je na 390 miliona evra, rečeno je na svečanosti.
Prva faza projekta obuhvata izgradnju 263 luksuzne stambene jedinice, 430 parking mesta namenjenih stanarima, poslovne prostore ukupne površine od 5.000 kvadratnih metara, kao i dodatnih 100 parking mesta rezervisanih za eksterne posetioce.
Pored direktora SEBRE Tomasa Klima i direktora kompanije Strabag u Srbiji Vojina Zajića, potpisivanju ugovora prisustvovali su i ambasador Češke Republike u Srbiji Jan Bondi i ambasador Republike Austrije Kristijan Ebner.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Projekat Marine Dorćol otvoriće novo poglavlje u urbanističkom razvoju Beograda.
Kako je rečeno, poseban akcenat biće stavljen na značajnu površinu javnih prostora i produženje šetališta pored Dunava, koje će stanovnicima okolnih naselja omogućiti neposredan kontakt sa rekom. Građanima će biti na raspolaganju i direktan pristup vodi kroz bazen Marine.
Ambasador Češke Bondi je istakao da je to jedna od najvećih investicija, kao i zajedničkih poduhvata kompanija iz Evropske unije u Beogradu. „Verujemo da će ova saradnja otvoriti novo poglavlje u urbanističkom razvoju Beograda koje spaja istoriju i budućnost, privatni prostor i javni interes, kao i lokalne vrednosti sa evropskim standardima“, rekao je Bondi.

Svečano potpisivanje ugovora
Direktor i predstavnik kompanije SEBRE Klima naglasio je da je Marina Dorćol projekat koji redefiniše život pored reke – otvoren, savremen i duboko ukorenjen u istorijski identitet Beograda. „Partnerstvo sa renomiranom austrijskom kompanijom Strabag potvrđuje da će ova vizija biti pretočena u građevinski projekat najvišeg kvaliteta. Kao evropska kompanija sa sedištem u Pragu želimo da najviše standarde zelene i održive gradnje koji postoje u EU donesemo u Beograd“, rekao je Klima nakon potpisivanja ugovora.
Zajić je istakao da se danas zvanično obeležava početak saradnje na, kako je rekao, nesumnjivo najvažnijem projektu – gradnji kompleksa koji je više od puke nove tačke na mapi grada. „On predstavlja staru viziju budućnosti, jedinstvenu mešavinu urbanog načina života, inovativne arhitekture i održive rekonstrukcije. I upravo zato smo mi ponosni što smo deo toga. U srcu naše strategije su tri stuba: ljudi, život i napredak. U svemu što radimo, od projektovanja do izvršenja, vodimo se posvećenošću održivosti, odgovornom korišćenju resursa i smanjenju ugljenika. Naša misija je jasna: da postanemo kompanija bez CO2 do 2040. godine. I radimo na tom cilju svakog dana i na svakom gradilištu“, naveo je Zajić.

Partnerstvo dve vodeće kompanije
Kompanija SEBRE investitor je nekih od najprestižnijih i najnagrađivanijih arhitektonskih ostvarenja u Pragu kao što su kompleks DRN, dobitnik nagrade Building of the Year 2019. i Grand Prix za arhitekturu, dok su Palata Špork i projekat uz reku Vltavu pod nazivom Šemikov Breh prepoznati po spoju istorijskih vrednosti i savremenog dizajna. SEBRE je investitor i prestižnog projekta Residence Puškinova u Beogradu, koji nosi pečat sofisticiranog urbanog života.
Strabag je jedan od vodećih evropskih građevinskih koncerna, prisutan je u više od 80 zemalja i poznat po realizaciji složenih i luksuznih projekata. To su projekti kao što su luksuzni kompleks Regent Porto Montenegro u Tivtu, poslovni kompleks Airport Office Park 4 na aerodromu u Beču, infrastrukturni projekti na Koridoru 10, kao i brojni poslovni i stambeni kompleksi širom Evrope, koji potvrđuju njihov status lidera i prestižnog partnera u građevinskoj industriji, sa prepoznatljivim standardima kvaliteta, inovacije i izvrsnosti.
Ništa bez parking mesta
Bolje parking mesto u garazi nego dalje divlje besplatno parkiranje na ulicama i oko zgrade
Pre neki dan sam naletela na jedan vaš članak o projektu Muzeja Nikole Tesle i rešenju za ovaj prostor , pa me je zapljusnula kombinacija tuge i besa … zašto ne živimo u obrazovanom društvu kom je javni interes na prvom mestu?
https://www.gradnja.rs/institut-muzej-nikola-tesla-andrej-misic/
Marina Dorćol je vrhunski primer zamazivanja očiju zelenilom neukim posmatračima. Zelenilo u žardinjerama ne može zameniti zelenilo u dodiru s tlom, a ceo kompleks je na platoima. Još jedna neprimereno gusta izgradnja uz reku, a posebno je strašan odnos prema zaštićenom objektu, i pozicioniranje novih objekata sa svih njegovih strana, da ni slučajno ne ostane okolo bar neki pravi park.
Isti investitor je hteo, tj i dalje hoće, da poseče i ozbiljan zeleni pojas u Košutnjaku u Avala filmu, jer zaboga ne upada u urbanistički iscrtanu granicu šume… pošto klima zna za nacrtane granice.
U celoj priči arhitektura je potpuno nebitna jer nije u tome suština kad je sve ostalo problematično.
Strabag – vodeća građevinska kompanija … radila je i Trg republike u Beogradu. Već godinama preslažu kocke a sada se postavlja asvalt. Radili su i puteve u Srbiji, po dvostrukoj ceni u odnosu na npr Austriju …
Ako je Beograd na vodi kartonski grad koji pokušava da nadjača istoriju grada, Marina Dorćol je njegova mlađa sestra – ista genetska matrica, ali sa malo više marketinškog pudera. Obe lokacije su dizajnirane za spoljni efekat, a ne za unutrašnji kvalitet života. Obe negiraju duh grada, brišu postojeći identitet lokacije i menjaju ga generičkim „lux lifestyle“-om.
I u jednom i u drugom slučaju, grad postaje pozadina za slikanje, ne mesto za život. Javne površine su svedene na minimum, zelenilo na simboliku, a pristup reci filtriran kroz kafiće sa prosečnim vinom i nadprosečnim cenama!
Sa tako malo reci, rekao si tako puno. Pogodio si u srz savremene beogradske stanogradnje. Bravo.
Dragi Poliforme, ne slazem se sa vama. Siguran sam da kada biste bili u mogucnosti da kupite stan u Marini dorcol, brzo biste promenili misljenje. Ja zivim u jednoj od luksuznijih novogradnji na NBG, i izuzetno mi je drago sto je moja zgrada deo, kako ste vi ovde rekli, da parafraziram „grada za slikanje“. Iskreno volim da sam okruzen lepim i modernim ljudima, a to ovakva naselja svakako omogucavaju. Jednostavno volim sto cu se liftu u mojoj zgradi sretatati sa lepim i modernim ljude (kolokvijalno receno „fensi ekipu“) nego sa drugacijima od mene. Neka svako ima svoj izbor. Ko zeli da zivi u fensi naselju okruzen „fensi ljudima“ ko ne zeli, ima dovoljno drugog izbora. Ja vas potpuno razumem, ali razumite i vi mene – svaka ptica leti svome jatu.
„Dragi Dejane,
Zahvaljujem na odgovoru – zaista je osvežavajuće čuti mišljenje nekoga ko iskreno uživa u estetskoj selekciji svojih suseda. Divim se tome kako ste život sveli na preciznu simetriju stakla, betona i ‘fensi ekipe’ u liftu. To svakako olakšava životne dileme – kad je čovek okružen samo lepim i modernim ljudima, stvarno nema kad da se bavi nevažnim stvarima kao što su sadržaj, vrednosti ili socijalna empatija.
Svaka ptica, kažete, leti svome jatu – i to je sasvim u redu. Samo bih dodao da neke ptice lete visoko, dok druge samo lete oko izloga.“
Kako dobro izgleda! Ozbiljno se razmisljam da ovde uzmem stan, obzirom da vec posedujem vise investicionih stambenih jedinica, pa bi ovakav jedan objekat bio odlican da konsolidujem neke jedinice koje su nize/jeftinije klase, za jednu ili dve u ovom objektu, posto je ovo najvisa klasa objekta. Steta sto nije izgradjen na Novom Beogradu negde, jer da jeste bila bi mi dobra lokacija i za zivot, ovako vise mi je za investiciju.