Iskopano 6.000 metara: Kako teče izgradnja tunela Iriški venac
Pogledajte fotografije unutar najdužeg tunela u Srbiji na deonici Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume.
Uskoro će se videti svetlo na kraju tunela Iriški venac. Naime, radovi na izgradnji tunela u okviru Fruškogorskog koridora, koji je započet još 2021. godine, ulaze u završnu fazu. Iskopano je 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi tunela koji će, podsetimo, biti najduži u Srbiji – od čak 3,5 kilometara.
Kao što se vidi na fotografijama, izgrađena su i dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu pešaci i i interventna vozila u slučaju evakuacije. Takođe, interesantan detalj je i pokretna oplata za postavljanje hidroizolacije u tunelu.
Srodni članci na portalu Gradnja:
- Mapa Fruškogorskog koridora: Kuda ide trasa buduće saobraćajnice
- Kako izgleda unutar fruškogorskog tunela dugačkog 3,5 kilometara
- Gde će se ulaziti u tunel koji će prolaziti ispod Fruške gore

Tunel se izvodi klasičnom SCL metodom koja se bazira na fleksibilnoj podgradi koju čine mlazni beton, stenska sidra i čelične remenate.
Tunel Iriški venac se izvodi klasičnom SCL (Sprayed Concrete Lining) metodom koja se bazira na fleksibilnoj podgradi koju čine mlazni beton, stenska sidra i čelične remenate. Ovo je tzv. primarna podgrada kojom se obezbeđuje stabilnost iskopanog profila, da bi se u konačnoj fazi ugradila sekundarna obloga od livenog betona debljine 35 cm, koja tunelski iskop dovodi u pravilnu vizuelnu liniju i po kojoj se kače svetiljke, ventilatori i ostala tunelska oprema.
Trenutno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su i radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija i ispune inverta.

Završeno 85 posto iskopa
Ukupno je izvršeno 85 odsto iskopa i to leva cev 2.953 od 3.484 metara iskopa i desna cev 3.046 od 3.523 metara iskopa. Do sada je ukupno iskopano 6.000 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7007 metara.
Sekundarna tunelska obloga: ukupno je izvedeno 3.857 metara, odnosno 54,61 odsto. Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa, na sve četiri napadne tačke.
Prema proceni izvođača radova, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spajanje desne tunelske cevi biće u oktobru 2025. godine, a leve mesec dana kasnije.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časova dnevno, a angažovano je ukupno 245 radnika i 52 jedinice mehanizacije i opreme. Plan je da se probijanje tunela izvrši na stacionaži 21+000 što simbolično ukazuje na poštanski broj Grada Novog Sada.

Veza sa Fruškogorskim koridorom
Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd – Novi Sad – Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma – Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac – Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević – Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.
Domaći projekat, kineski izvođač
Idejni projekat za tunel “Iriški venac” urađen je u Institutu za puteve još 2016. godine, dok je Koridori Srbije nominalni investitor celog projekta.
Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora vredan 606 miliona evra Republika Srbija potpisala je sa kineskom kompanijom „China Road and Bridge Construction“ (CRBC) koja izvodi radove.


Kako je lepo, jedva cekam da se provozam novim autoputem!
Neznam cim kopaju , ali jako sporo. Ako su isti inzinjeri nadzorni organ kao za sramotnu Zeljeznicu onda se ocekuju popravke svega pre kraja izgradnje i moguce urusavanje tunela….
Odvratan komentar .