U italijanskoj kompaniji „Tadei” za danas je planirana probna montaža 10 segmenata čeličnog luka za novi Žeželjev most preko Dunava u Novom Sadu.

Kako je pre puta u Italiju izjavio za naš list direktor projekta izgradnje mosta Srećko Ugrica, početkom septembra očekuje se da se segmenti mosta dopreme na gradilište. Čelik će se prevoziti kamionima, koji će se, kako računice pokazuju, biti čak 300.

Segmente čeličnih lukova na gradilištu će montirati „Mostogradnja” i to na petrovaradinskoj strani na za to izgrađenom platou. Naime, izgrađena je velika površina u koju je ugrađeno 30.000 kubika peska i oko 4.000 kubnih metara šljunka. Plato će po izgradnji mosta služiti kao nasip za buduću dvokolosečnu prugu. Osim tri neeksplodirane ručne bombe koje su pronađene na gradilištu novog mosta, izgradnju je usporilo i vađenje betonskih elemenata luka porušenog stuba broj četiri sa novosadske strane. Radnici su morali da razbiju oko 500 kubika betona teškog oko 1.200 tona i da ga odvezu s gradilišta. Posao čišćenja, koji nije bio predviđen projektom, trajao je duže od mesec dana, što će se verovatno odraziti i na rok završetka i cenu izgradnje mosta. Dugo se čekalo i da Srbija gas izmesti cevi sa mesta gde je predviđena izgradnja stuba broj 5, međutim, sve zapreke su otklonjene i izgradnja hvata zamah.

Kao što je poznato, posao izrade glavnog projekta i izgradnja mosta dodeljeni su na tenderu italijansko-španskom konzorcijumu „Azvi-Tadei-Horta Koslada”, domaće firme angažovane su kao podizvođači, a investitor su „Železnice Srbije” koje su u ovom projektu imenovane kao zastupnik Vlade.

Most Žeželj u brojkama

Novi most će imati pet stupova, četiri obalna i jedan rečni, biće dug 474 metra i širok 30,7 metara sa po dva železnička koloseka, drumske saobraćajnice i pešačko-biciklističke staze i dva luka visine 34,37 i 42,74 metra. Visina ispod novog mosta pri maksimalnom nivou vode biće 8,38 metara. Prvobitno je predviđeno da će izgradnja koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 milion evra. Planirano je da se novi most izgradi do kraja 2013, što je blizu 15 godina od rušenja pri NATO bombardovanju 1999.

(Dnevnik)