Napravite kancelarije koje su udobne za rad, odnosno da je buka u prostoru što manja
Nameštaj i oprema, Promo

5 načela za kreiranje savršenog kancelarijskog prostora

Ako želite da vaši zaposleni budu zadovoljni, obezbedite im ugodno mesto za rad ali i za pauzu.  

Ulaganje u opremanje kancelarijskog prostora je skupa investicija, ali je ne treba posmatrati kao fiksni trošak već kao nešto što donosi i određene benefite. Svedoci smo da kompanije sve teže pronalaze odgovarajuće ljude za potrebne pozicije, a istraživanja pokazuju da je kod čak 75% ispitanika, jedan od presudnih faktora pri izboru kompanije u kojoj će raditi, bio enterijer firme. Dvadesetpetogodišnje iskustvo kompanije NowyStyl u opremanju kancelarijskih prostora u celom svetu, pokazalo je da zaposleni najviše primedbi imaju na sledeće stvari.

1. Prostor za obedovanje

Male, mračne prostorije sa jednim stolom za obedovanje problem je kod 33,5% ispitanika. Kao rezultat toga, mnogi zaposleni jedu za svojim radnim stolom. S obzirom na to da je ishrana naša osnovna potreba kao i da provodimo minimum 8 sati na poslu, ne možemo ignorisati činjenicu da glad utiče na produktivnost zaposlenih. Iz tog razloga, pogotovu kod velikih kompanija, kantine bi trebalo biti mesta gde zaposleni mogu napuniti baterije, odmoriti se, obedovati sa zaposlenima iz drugih sektora i na taj način poboljšati međusobnu komunikaciju

REŠENJA:

Za male kompanije, zaposleni bi trebalo da imaju mesto gde mogu podgrejati hranu. Sto ili nekoliko stolova gde bi zajedno mogli da obeduju, treba da zauzme centralno mesto u prostoriji. Dnevna svetlost je takođe značajna, a za velike kompanije koje nemaju problema sa prostorom i finansijskim resursima, kantina je najbolje rešenje. Imati kantinu ili prostor za ishranu, sa odličnom atmosferom, ne samo da će obezbediti opuštajuće okruženje za vaše zaposlene, već će doprineti i njihovoj produktivnosti.

Širok izbor opcija za tapacir, Tauko liniju čini idealnom za prezentacije, kancelarijske prostore, mini kantine kao i hotelske sale, dok modularnost Tauko stolova doprinosi njegovoj funkcionalnosti

2. Akustika

Koliko puta niste bili fokusirani na posao zbog buke? Znate li da čak 85% zaposlenih koji rade u open-space prostorima se žali za veliku buku. Međutim, rešenja postoje.

REŠENJA:

Osnovno rešenje je korišćenje akustičnih panela za odvajanje radnih mesta, uključujući mesta za telefonske razgovore. Pregradni akustični paneli kod radnih stanica, postali su praktično obavezni, a štampači, koji takođe prave buku, mogu biti smešteni na mesta sa tapaciranim pregradama. Veoma je važno odvojiti zone za brze sastanke, za 2 do 4 ljudi, što znatno doprinosi smanjenju buke u otvorenim prostorima.

Međutim, veoma je dobro kada se spoji lepo i korisno, odnosno kada se primene akustični paneli na zidovima u salama za sastanke koji su u raznim bojama što će doprineti ne samo dobrom izgledu sala za sastanke i smanjenju vibracija između prostorija, već će se i zaposleni bolje osećati u lepom enterijeru.

Sileo je linija zvučno-upijajućih i zvučno-izolacionih panela, koji osim svojih funkcionalnih prednosti, kreiraju i vizuelno atraktivne kompozicije.

3. Osvetljenje

Zaposleni, koji uglavnom rade na računarima, često se žale na refleksiju svetlosti na ekranima. Zato, čak i kada je sunčano napolju, često rade sa spuštenim roletnama, u polu-mraku. Zamislite da ceo dan provedete bez prirodne dnevne svetlosti? Iako su žalbe na buku mnogo češće, ispostavilo se da prirodna svetlost ima mnogo veći uticaj na produktivnost.

REŠENJE:

Pri planiranju kancelarijskog prostora, važan faktor jeste procena rasta firme i broja zaposlenih, kako bi i svim novopridošlim ljudima u firmi moglo odmah biti obezbeđeno mesto za rad. Imajući to na umu, radne stanice ne bi trebalo da budu udaljene više od 6 do 8 metara od prozora. Takođe, prostorije bez prozora bi trebalo koristiti za zone gde zaposleni ne provode puno vremena

Xenium stolice – visoko ergonomičan dizajn, neverovatna fleksibilnost, stolice koje se savršeno prilagođavaju obliku tela korisnika osiguravajući mu zdravo sedenje.

4. Vazduh u kancelarijama

Neprijatnosti vezane za zagušljivost i nedovoljan protok vazduha su zapažene kod 27,9% anketiranih. Ovde možemo dodati i subjektivne osećaje hladnoće/toplote kod svakog pojedinca. Ove godine, u vreme koronavirusa, poseban akcenat je stavljen i na lični prostor svakog pojedinca, tj. fizičku distancu između zaposlenih.

REŠENJA:

Što se tiče svežeg vazduha, biljke su najpre prvi izbor u kancelarijama. Osim što doprinose izgledu kancelarijskih prostorija, apsorbuju i neutrališu neprijatne mirise i proizvode kiseonik. Tehnički gledano, ulaganje u dobre ventilacione sisteme se uvek višestruko isplati. Ipak, treba jako voditi računa da pri određivanju rasporeda radnih mesta, da vazduh iz klimatskih uređaja ne ide direktno u zaposlene.

Kombinacija meke forme i prirodnih materijala, linija Levitate, osim visoke barske varijante, obuhvata i radne stolove sa interesantnim elementima za odlaganje.

5. Prostor za sastanke

Većina firmi, pri planiranju prostorija a u zavisnosti od veličine prostora, uvek ostavlja i bar jednu salu za sastanke. Ali šta se dešava u slučaju čestih, tzv. brzih sastanaka sa 2-4 učesnika? Hoće li uvek velika konferencijska sala biti zauzeta? Nekada su sastanci u firmama bili planirani unapred i trajali mnogo duže. Danas su mnogo češći spontani “brzi” dogovori, koji uključuju dve do četiri osobe. Nažalost, mnogo firmi nema predviđena mesta za ovakvu vrstu dogovora.

REŠENJE:

Broj mesta za sastanke treba biti prilagođen potrebama firme. Samom planiranju bi pomoglo i definisanje karaktera sastanka – vremensko trajanje, broj učesnika i omiljena mesta. Uvek je od pomoći ako su ova mesta smeštena blizu radnih stanica – ili kao veza između dva sektora.

Play&work – izbor modula u intenzivnim, živopisnim bojama daje mogućnost kreiranja pozitivnog poslovnog okruženja, a raznolikost modula doprinosi njegovoj primeni u svakoj prostoriji kompanije.

Ljudi, mesto i proces

Kancelarijski prostor nije samo zgrada. To je kombinacija tri važne stvari – ljudi, mesto i proces. Sve tri moraju biti uzete u obzir pri dizajniranju dobrog enterijera. Funkcionalni prostor i pravi proizvodi će pomoći zaposlenima da sve obaveze obavljaju mnogo produktivnije i istovremeno biti podrška svim poslovnim procesima u jednoj kompaniji. Više o proizvodima Nowy Styl potražite u beogradskoj kompaniji Furnix.

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *