Građani su izrazili svoje ogromno ogorčenje prema političarima koji su naredili rušenje gotičkog Mosta Rupa (Pont des Trous) u belgijskom mestu Turne kako bi veći brodovi mogli da plove rekom Šelt.

Rušenje gotičkog mosta iz 13. veka kako bi se omogućio prolaz većim brodovima rekom Šelt, dočekano je uz ogromno negodovanje građana ali i ministara u saveznoj vladi Belgije na ovakvu odluku lokalnih političara.

Nakon višegodišnje rasprave, dizalica na barži postavljena je u petak ujutro da bi razdvojila tri luka Pont des Trous, dok je u isto vreme lokalni čelista svirao tužne melodije na obali reke, piše Gardijan.

Međutim, cigle mosta su zadržane kako bi se most rekonstruisao na istom mestu u sličnom obliku, ali sa širim i višim centralnim lukom.

At 9:10 am, the demolition of Pont de Trous, a 13th century bridge in Tournai, Belgium. Locals look on with sadness.Built between 1281 and 1304, it was the only remaining 13th century military bridge in the world. A 'modern style' replacement is proposed to accommodate larger vessels..

Posted by Architectural Revival on Utorak, 06. avgust 2019.

Cigle mosta su zadržane kako bi se most rekonstruisao na istom mestu u sličnom obliku, ali sa širim i višim centralnim lukom.

Lokalni savet prvobitno je podržao zamenu Mosta Rupe savremenim mostom što su protivnici okarakterisali kao „Most Mekdonaldsa“ zbog sličnosti sa logotipom poznatog lanca brze hrane, dok su zvaničnici kritikovani zbog svoje spremnosti da demontiraju ovu gradsku ikonu iz 13. veka.

Good things are easily destroyed, but not easily created.Pont de Trous, Belgium, 1281 – 2019

Posted by Architectural Revival on Utorak, 06. avgust 2019.

Jedan od tri preostala iz 13. veka

Izgrađen između 1281. i 1304. godine, Most Rupa jedan je od tri preostala vojna mosta na svetu iz 13. veka. Bombardovani i delimično uništeni tokom Drugog svetskog rata, centralni lukovi obnovljeni su i prošireni 1947. godine. Samo njene srednjovekovne kule, sagrađene 1281. odnosno između 1302. godine su originalni.

Ime mosta dolazi od obližnje brave koju su lokalci nazvali Les Trous ili rupe.

Premala granica

Rekonstrukcija je bila neophodna kao deo projekta vrednog 4,2 milijarde evra za otvaranje kanala dugačkog 105 km koji bi povezivao reke Senu i Šelt. Lokalni savet želeo je da omogući prolazak brodovima do 2.000 tona, jer je postojeća granicom od 1.500 tona bila „premala“.

Kad ste već ovde…