Trasu čitave linije podržavaju 33 stuba; Render: Ile-de-France Mobilites
Svetski projekti

Počinje izgradnja 4 i po kilometra duge žičare u Parizu

Trasu nadzemne linije podržavaće trideset i tri stuba u obliku slova Y i V, dok će svaka od pet stanica imati elemente dizajna prilagođene lokalnoj zajednici.

Cable 1, projekat prve gradske žičare u Parizu koja će povezivati nekoliko predgrađa na jugoistoku francuske prestonice sa sistemom metroa, konačno ulazi u realizaciju.

Izgradnja će početi kasnije ove godine, objavio je francuski list Le Parisien, a sistem vredan 132 mliona evra trebalo bi da bude predat na upotrebu Parižanima tokom 2025.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Završetak izgradnje sistema žičare očekuje se tokom 2025. godine; Render: Île-de-France Mobilités

Pet stanica na liniji od 4,5 kilometra

Kako prenosi Dezeen, iza ovog projekta stoje arhitektonski studio Atelier Schall, proizvođač žičara i ski-liftova Doppelmayr France, transportna kompanija Ile-de-France Mobilites, kao i građevinske kompanije Spie Batignolles i Egis Rail.

Kada bude završena, linija će biti duga 4,5 kilometra i imaće pet stanica u predgrađima Kretej, Limej-Brevan, Valenton i Vilnev-Sen Žorž.

Svaka kabina će moći da primi po deset putnika; Render: Île-de-France Mobilités

Očekuje se da će sistem prevoziti oko 1.600 ljudi na sat u vreme najveće gužve.

Duž trase će ukupno biti izgrađena 33 stuba u obliku slova Y i V koji će podržavati liniju nadzemne žičare.

Svaka kabina će moći da primi po deset putnika, a očekuje se da će sistem prevoziti oko 1.600 ljudi na sat u vreme najveće gužve.

Sistem žičara je izabran zbog brdovitog terena u predgrađima, koji je ograničio stvaranje novih metro i voznih linija.

Teren u pariskim predgrađima ograničio je stvaranje novih metro i voznih linija; Render: Île-de-France Mobilités

Jedinstven dizajn za svaku stanicu

Stanice će služiti različitim zajednicama i svaka će imati svoje jedinstvene elemente dizajna.

Na terminalu Pointe du Lac u Kreteju, pešački most će povezivati stanicu sa obližnjim tržnim centrom, dok će stanica Bois Matar u Vilnev-Sen Žoržu biti dizajnirana tako da se očuva pogled na okolno poljoprivredno zemljište.

Planirano je da sistem žičare preveze 11.000 ljudi dnevno; Render: Île-de-France Mobilités

Stepenice, liftovi i pokretne stepenice biće postavljene na stanicama koje se nalaze iznad zemlje.

Stanice koje se nalaze u prizemlju će imati postepene nagibe koji će putnicima omogućiti pristup bez stepenica ili liftova.

Stepenice, liftovi i pokretne stepenice biće postavljene na stanicama koje se nalaze iznad zemlje kako bi se povezale sa povišenim platformama.

Foto-galerija

Trasu čitave linije podržavaju 33 stuba; Render: Ile-de-France Mobilites
Trasu čitave linije podržavaju 33 stuba; Render: Ile-de-France Mobilites

Renderi: Île-de-France Mobilités

Izabrali smo za vas…

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

3 komentara

  1. Miodrag iz Peći

    Kada će se nastaviti gradnja žičare od Kalemegdana do Ušća? Zar se Pariz manje brine o istorijskom nasleđu od Beograda.
    Tzv. Zaštitnicima Kalemengdanske trvđave poručujem: Zar je Tvrđava Uvac na Đerdapu manje vredna pa je opasana „Vetrenjačama“ koje proizvode struju.

    1. Beo

      Neće se zidati na Kalemegdanu sve dok je Beograđana da ga odbrane od neukih štetočina. A Vi se bavite slobodno svojim okruženjem.

      1. Miodrag iz Peći

        Beograd je srpska prestonica i za njegovo uređenje se pitaju svi građani Srbije.
        Taj projekat je izvanredno rešenje koji može spojiti dve pešačke zone, onu na Kalemegdanu, gde je i ZOO i mbogobrojni restorani i istorijske znamenitosti i muzeji i galerije sa Ušćem sa Parkom Mira i šoping molova kao i ogromnim brojem parking mesta kojih na Kalemegdanu nema.
        Sa gondolom sa Ušća se laganom šetnjom i izvrsnim pogledom iz gondole može doći lako do Knez Mihajlove, Trga Republike, Narodnog Muzeja i Narodnog Pozorišta.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *