Skulpturalni pilon visok 200 metara krasi most rekorder na Tajvanu
Najduži raspon mosta je 450 metara, dok se kablovi asimetrično šire sa betonskog pilona čija silueta minimizira ometanje pogleda na sunce u zalasku.
Britanski studio Zaha Hadid Architects (ZHA) obelodanio je početkom ove sedmice nove fotografije mosta Danđiang na Tajvanu, koji će po izgradnji postati najduži na svetu most sa jednim pilonom i kablovskom potporom.
Prema najavama, otvaranje planirano je za 12. maj 2026. godine, a glavna struktura mosta je nedavno završena postavljanjem poslednjeg segmenta čelične ploče, koja u potpunosti povezuje dve strane estuara reke Tamsui.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Najduži raspon dug 450 metara
Most Danđiang je asimetrični most sa kosim kablovima. Njegov najduži raspon je 450 metara, sa betonskim stubovima u obliku slova Y koji podupiru most bliže kopnu.
Kablovi novog mosta se asimetrično šire sa jednog betonskog pilona visokog 200 metara i projektovani su tako da izdrže ekstremne vremenske uslove i seizmičke neprilike.

Most rekorder
„Most Danđiang je najduži most sa jednim pilonom i kablovskom potporom na svetu i sastavni je deo sveobuhvatnog programa nadogradnje infrastrukture u regionu“, navode na svom sajtu Zaha Hadid Architects.
Konstrukcija je projektovana tako da smanji saobraćajne gužve na malim lokalnim putevima povezivanjem auto-puteva sa obe strane reke Tamsui. Takođe se nada da će se olakšati saobraćaj na mostu Guandu, koji se nalazi pet kilometara uzvodno u Novom Tajpeju.

Cilj arhitekata bio je da stvore pilon mosta sa skulpturalnom siluetom koja je što tanja, minimizirajući tako ometanje pogleda na sunce u zalasku.
Cilj arhitekata iz proslavljenog britanskog studija bio je da stvore pilon mosta sa skulpturalnom siluetom koja je što tanja, minimizirajući tako ometanje pogleda na sunce u zalasku.
„Utvrđen detaljnim 3D modelovanjem i mapiranjem estuara, položaj skulpturalnog pilona mosta unutar reke i visina njegove kolovozne platforme iznad površine vode izračunati su kako bi se održao bezbedan prolaz za rečne brodove i minimiziralo ometanje pogleda na zalazak sunca sa popularnih vidikovaca duž reke“, kažu arhitekte.

Sledeće faze izgradnje uključivaće polaganje asfalta na put, postavljanje osvetljenja i sprovođenje testova strukturnog opterećenja.
Kako dodaju iz Zaha Hadid Architects, dizajn sa jednim pilonom takođe smanjuje uticaj konstrukcije na rečno korito u skladu sa strogim programima uspostavljenim za zaštitu ekosistema estuara.
Nakon što je glavna konstrukcija mosta završena, sledeće faze izgradnje uključivaće polaganje asfalta na put, postavljanje osvetljenja i sprovođenje testova strukturnog opterećenja. A kada bude otvoren za upotrebu sledeće godine, most Danđiang će imati i pešačke i biciklističke staze.






Absolutely brilliant. Thank you for this.