Garaža u Vlajkovićevoj ulici
Novi objekti

Kako će izgledati garaža kod Narodne skupštine

Garaža u Vlajkovićevoj ulici, nalaziće se u parku pored zgrade Narodne skupštine, imaće kapacitet od 284 parking mesta, a njena izgradnja mogla bi da počne već naredne godine.

Inicijalno planirana u Kosovskoj ulici, ova podzemna garaža izmeštena je u park Narodne skupštine, a umesto automatizovane garaže sa autoliftovima, ipak će se graditi klasične pristupne rampe iz Vlajkovićeve i Kosovske ulice. Ukupna površina objekta iznosi 10.000 kvadrata, a objekat će se prostirati na 4 podzemne parking etaže. Projekat garaže u Vlajkovićevoj ulici izradio je institut CEP, a investitor je CSI Parking Investment (China Shandong International Economic & Technical Cooperation Co. Ltd).

Izgradnja garaže u Vlajkovićevoj ulici znači i gubitak značajnog parkovskog prostora.

Negativni aspekti izbora ove lokacije za buduću garažu su brojni, od toga da je ona deo spomenika kulture “Zgrada Narodne skupštine”, pa do toga da pripada prostoru arheološkog nalazišta “antički Singidunum”. Ova garaža treba da dovede nova vozila i saobraćaj u uske obodne ulice poput Kosovske i Vlajkovićeve, a njena izgradnja znači i gubitak značajnog parkovskog prostora. Pored sečenja većeg broja stabala, izgradnjom garaže ovaj prostor će zauvek izgubiti direktni dodir sa tlom, a zelenilo će u velikom delu biti svedeno na plitke betonske žardinjere. Ako sve ovo bude rezultiralo uklanjanjem većeg broja privatnih automobila iz okolnih ulica i gašenjem otvorenog javnog parkinga pored Narodne skupštine, projekat garaže na ovakvom mestu ipak dobija nekakav smisao, piše Beobuild.

Situacija

Dobra strana projekta je da pozicijama ulazno-izlaznih rampi nisu narušeni glavni pešački pravci.

Dobra strana projekta je da pozicijama ulazno-izlaznih rampi nisu narušeni glavni pešački pravci, pre svega kritično važan prilaz platou Skupštine sa Trga Nikole Pašića. Uklanjanjem otvorenog javnog parkinga na platou Skupštine kod parka biće omogućeno uređenje prilaza Narodnoj skupštini, kao jednom od najvažnijih i najreprezentativnijih istorijskih objekata u gradu. Projekat nažalost predviđa minimalnu redukciju površinskih parking mesta u obuhvaćenoj zoni, što govori da se garaža gradi za nova vozila i da će efekti na prohodnost okolnih ulica biti minimalni, zaključuje Beobuild.

Garaža u parku kod Narodne Skupštine

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. arhitekta

    Isuse i Marijo. Nadam se da će barem srediti taj parkić koji je sada najveći užas na najreprezentativnijem mesu.

Оставите одговор на arhitekta

Obavezna polja *