Realizacija ovog projekta sve je izvesnija, a tender i dodeljivanje ugovora izvođaču najavljuje se za narednu godinu. 

Na Kalemegdanu počela geološka ispitivanja tla, kao deo priprema za gradnju žičare koja će povezati Beogradsku tvrđavu sa parkom na novobeogradskom Ušću. Trenutno se vrše istražni radovi koji su deo elaborata za potrebe plana detaljne regulacije, a nakon završetka ispitivanja planirano je raspisivanje tendera za izbor izvođača. Sama gradnja žičare trajala bi godinu i po dana, a projekat je zamišljen kao zajednička inicijativa Grada Beograda i JP Skijališta Srbije, piše Beobuild.

Stanica buduće žičare na Ušću; foto: Beobuild

Renderi stanice na Kalemegdanu pokazuju futurističku predimenzionisanu nadstrešnicu koja je arhitektonski neprilagođena lokaciji.

Nedostatak komforne pešačke veze sprečavao je bližu funkcionalnu integraciju dve obale, kao i razvoj i širenje pešačkih sadržaja. Žičara koja je planirana nije samo veza dve obale reke, već ulazi nešto dublje u park i terminiše kod raskrsnice Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle. Sa dužinom od oko 1.200 metara između polazne tačke na Kalemegdanu i stanice na Ušću, ova žičara zapravo prelazi relativno malu visinsku razliku od svega 30 metara.

Neuklopljenost

Iz dostupnih 3D prikaza čini se da nije dovoljno vođeno računa o okolini i ambijentalnom uklapanju. Kako piše Beobuild, renderi stanice na Kalemegdanu pokazuju futurističku predimenzionisanu nadstrešnicu koja je arhitektonski neprilagođena lokaciji, dok nije u potpunosti jasno ni kako će biti materijalizovana. Stanica na Ušću je takođe veliki objekat od preko 1.000 kvadrata bruto površine, ali zbog svoje lokacije nema nikakvih estetskih ograničenja.

Kad ste već ovde…