Aktuelno

Milaneze će plaćati da na posao idu biciklom kako bi se smanjilo zagađenje

Nakon prošlogodišnjeg najvećeg vazdušnog zagađenja zabeleženog u istoriji Milana, gradske vlasti spremile su 35 miliona evra kako bi pokušali da stvari pomere s mrtve tačke.

U decembru 2015. godine, smog u Milanu bio je toliko gust da je morala biti donešena odluka o zabrani ulaza vozila u centar grada na tri dana. To je bila kap koja je prelila čašu nakon čega su gradske vlasti odlučile da povuku još jedan veliki, i skup, korak kako bi Milano sklonili s prvog mesta na (neslavnoj) listi najzagađenijih gradova u Evropi. Rešenje, bar na papiru, zvuči sjajno: Ukoliko na posao odete biciklom, a ne kolima, dobićete za to novčanu nadoknadu, piše Guardian.

milano-bicikli-2

Ideja nije nova. Zapravo ona je pozajmljena iz Francuske gde je 2014. pokušana slična metoda kada su zaposleni dobijali 25 centi za svaki pređeni kilometar. Nažalost, eksperiment je propao zato što je samo 419 od 10.000 zainsteresovanih ljudi zaista išlo biciklom na posao.

Moraće se naći rešenje koje će pouzdano moći da potvrdi koliko je zaposleni zaista prešao kilometra biciklom.

Milano planira da plaća daleko više kako bi podstakao što veći broj ljudi da koriste bicikl umesto automobila ili drugog javnog transportnog prevoza. Iz budžeta je već izdvojeno 35 miliona evra a kada je toliki novac u pitanju javljaju se i problemi. Naime, moraće se naći rešenje koje će pouzdano moći da potvrdi koliko je zaposleni zaista prešao kilometra biciklom. U tome će najverovatnije pomoći pametni telefoni koji će pratiti rutu i brzinu bicikliste.

Kome je do verglanja u smogu?

Ipak, nisu svi oduševljeni ovim rešenjem. Eksperti misle da ovo uopšte ne drži vodu, jer iako ideja na prvi pogled deluje sjajno, problem leži u tome što Milano uopšte nije prilagođen biciklistima niti postoje biciklističke staze koje povezuju posao i kuću. Takođe, tu je i jedan očigledan razlog: ko će zaista hteti da vergla pedale i vežba po ulicama najzagađenijeg grada u Evropi?

Pogledajte i kako izgleda mali stan prilagođen bajkeru:

Stao je i bicikl: Kako je prostor od 13 kvadrata pretvoren u stambeni

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *