S jedne strane, struktura objekta nam deluje poznato, ali u njima prepoznajemo odsustvo nečeg realnog, svakodnevnog – zbog čega nam avangardni motivi na njima deluju tako privlačno.

Početkom nedelje pažnju nam je privukao neobičan vizuelni projekat „Spomenici“ moskovskog umetnika Danila Tkachenka koji se na jedinstven način poigrava sa slikama tradicionalnih pravoslavnih objekata.

U seriji ovih fotografija, stare, ruinirane pravoslavne crkve krase apstraktni detalji koji deluju vrlo moćno na posmatrače. Sve ove crkve napuštene su zaključno sa 1917. godine nakon revolucije, a Tkachenko je ovom serijom želeo da istraži do kojih granica doseže naše kolektivno sećanje na fakte iz sada već davne istorije.

Na napuštenim crkvama podigli smo lagane strukture u apstraktnom modernističkom obliku, pretvarajući istorijsku ruinu u savremenu lokaciju.

„Projekat Spomenici istražuje granice istorijskog sećanja, prostor između činjenice i fikcije. Kao u slučaju političkih režima uopšte, svaki od nas je individualno sklon tome da slike iz prošlosti koristi tako da zadovolji trenutne potrebe ili buduće ciljeve“, priča Tkachenko.

Apstrakcijom do savremenosti

„Manipulacijom slika iz prošlosti došli smo do novih tumačenja i izgradili dodatne strukture. Na napuštenim istorijskim lokacijama podigli smo lagane strukture u apstraktnom modernističkom obliku, pretvarajući istorijsku ruinu u savremenu lokaciju. Tokom snimanja nijedna lokacija nije oštećena, a na kraju projekta, sve dekoracije su demontirane“, zaključuje ovaj ruski umetnik.

Tradicija srela avangardu

Ruski kritičar Alexander Evangeli opet smatra da ove fotografije stoje između tradicije i avangarde, i da smo, kao posmatrači, prirodno osetljivi na prizore na njima. S jedne strane, struktura objekta nam deluje poznato, ali u njima prepoznajemo odsustvo nečeg realnog, svakodnevnog – zbog čega nam avangardni motivi na njima deluju tako privlačno.

Pogledajte i ostale slike iz ove serije:


Fotografije i video: Danila Tkachenko Studio

Kad ste već ovde…