Sve češće se postavljaju pitanja kako je obavljena rekonstrukcija mosta Morandi i da li se na bilo koji način „štedelo“ na materijalima tokom obnove

Ministar unutrašnjih poslova Mateo Salvini saopštio je da je najmanje 37 ljudi poginulo, 16 je ranjenih, a za 12 ljudi i dalje se traga. Više od 250 vatrogasaca i spasioca je u potrazi za mogućim preživelima u urušavanju mosta kod Đenove. Operator italijanskog mosta istakao je da je vršio redovne, sofisticirane provere strukture pre katastrofe i da su rezultati bili u redu.

Iako je policija neposredno nakon urušavanja mosta izjavila da bi uzrok nesreće moglo biti kišno vreme, sve češće se postavljaju pitanja sigurnosti mosta, kako je obavljena njegova rekonstrukcija – da li su nadležne službe redovno kontrolisale stanje same konstrukcije, da li se na bilo koji način „štedelo“ na materijalima tokom obnove, piše Slobodna Evropa.

Premijer Đuzepe Kontre upozorio je da će se utvrditi odgovornost nadležnih i da je, po svemu sudeći, katastrofu prouzrokovala neadekvatna obnova mosta.

Most Morandi izgrađen je 60-ih godina, a pre dve godine je i obnovljen. U trenutku nesreće na mostu autoputa koji povezuje Italiju i francusku rivijeru bilo je oko 35 automobila i nekoliko teških kamiona.

Ovo je peti kolaps nekog mosta u Italiji u poslednjih pet godina.

Prema pisanju dnevnika Corriera della Sera, ovo je peti kolaps nekog mosta u Italiji u poslednjih pet godina.

Nova vlada obećala je povećati izdatke za javne investicije. Tokom 2006, u obnovu saobraćajnica utrošeno je oko 14 milijardi evra, ali zbog finansijske krize od 2008, investicije u javni sektor, izgradnju i unapređenje postojeće saobraćajne infrastrukture su se smanjivale i to gotovo tri i po puta.

Oporavak je počeo 2013, ali i tada je Italija ulagala daleko manje u saobraćajnu mrežu nego, na primer, Španija, Nemačka, Francuska ili Velika Britanija.

150 miliona evra kazne

Ministar transporta Danilo Tonineli izjavio je da je vlada započela proces oduzimanja koncesije Autoputevima Italije, da traže hitnu ostavku uprave i da će kompanija koja je trebala voditi brigu o auto-putevima biti i novčano kažnjena sa čak 150 miliona evra jer se nije pridržavala ugovora o održavanju puteva.

Najavio je da će vlada započeti inspekciju svih mostova i tunela pogotovo onih starijih kako bi se utvrdila njihova sigurnost.

Vanredna kontrola mostova u Srbiji

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je naložila vanredni inspekcijski nadzor nad svim mostovima u Srbiji dužim od 100 metara. Vanredni nadzor će izvršiti tim koji će biti sastavljen od stručnjaka iz Ministarstva i preduzeća iz drumskog i železničkog saobraćaja. Proveravaće se mostovi na putevima i prugama koji su građeni pre više decenija, a koji su u međuvremenu sanirani i rekonstruisani.

„Cilj vanrednog inspekcijskog nadzora biće kontrola kako potrebne dokumentacije, tako i konstrukcije mostova“, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Dodaje se i da javna preduzeća Infrastruktura Železnice Srbije i Putevi Srbije u skladu sa zakonom i svojim nadležnostima redovno kontrolišu sve mostove na prugama, auto-putevima i regionalnim putevima.

Kad ste već ovde…