Urađeno je 85 posto iskopa tunela Iriški venac; Foto: Facebook
Građevinarstvo, Izdvojeno

Iskopano 6.000 metara: Kako teče izgradnja tunela Iriški venac

Pogledajte fotografije unutar najdužeg tunela u Srbiji na deonici Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume.

Uskoro će se videti svetlo na kraju tunela Iriški venac. Naime, radovi na izgradnji tunela u okviru Fruškogorskog koridora, koji je započet još 2021. godine, ulaze u završnu fazu. Iskopano je 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi tunela koji će, podsetimo, biti najduži u Srbiji – od čak 3,5 kilometara.

Kao što se vidi na fotografijama, izgrađena su i dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu pešaci i i interventna vozila u slučaju evakuacije. Takođe, interesantan detalj je i pokretna oplata za postavljanje hidroizolacije u tunelu.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Pokretna oplata za postavljanje hidroizolacije; Foto: Facebook

Tunel se izvodi klasičnom SCL metodom koja se bazira na fleksibilnoj podgradi koju čine mlazni beton, stenska sidra i čelične remenate.

Tunel Iriški venac se izvodi klasičnom SCL (Sprayed Concrete Lining) metodom koja se bazira na fleksibilnoj podgradi koju čine mlazni beton, stenska sidra i čelične remenate. Ovo je tzv. primarna podgrada kojom se obezbeđuje stabilnost iskopanog profila, da bi se u konačnoj fazi ugradila sekundarna obloga od livenog betona debljine 35 cm, koja tunelski iskop dovodi u pravilnu vizuelnu liniju i po kojoj se kače svetiljke, ventilatori i ostala tunelska oprema.

Trenutno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala, radovi na izradi primarne podgrade, sekundarne obloge sa prethodnim postavljanjem hidroizolacije, a počeli su i radovi na postavljanju hidrotehničkih instalacija i ispune inverta.

Vezni tuneli u slučaju evakuacije; Foto: Facebook

Završeno 85 posto iskopa

Ukupno je izvršeno 85 odsto iskopa i to leva cev 2.953 od 3.484 metara iskopa i desna cev 3.046 od 3.523 metara iskopa. Do sada je ukupno iskopano 6.000 metara tunela, računajući obe tunelske cevi od ukupno 7007 metara.

Sekundarna tunelska obloga: ukupno je izvedeno 3.857 metara, odnosno 54,61 odsto. Trenutni dnevni napredak je šest do osam metara iskopa, na sve četiri napadne tačke.

Prema proceni izvođača radova, a u skladu sa trenutnim napretkom i očekivanim geološkim uslovima, spajanje desne tunelske cevi biće u oktobru 2025. godine, a leve mesec dana kasnije.

Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida 24 časova dnevno, a angažovano je ukupno 245 radnika i 52 jedinice mehanizacije i opreme. Plan je da se probijanje tunela izvrši na stacionaži 21+000 što simbolično ukazuje na poštanski broj Grada Novog Sada.

Tunel Iriški venac trebalo bi da bude završen u oktobru 2026. godine; Foto: Facebook

Veza sa Fruškogorskim koridorom

Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.

Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd – Novi Sad – Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma – Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac – Loznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević – Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije.

Domaći projekat, kineski izvođač

Idejni projekat za tunel “Iriški venac” urađen je u Institutu za puteve još 2016. godine, dok je Koridori Srbije nominalni investitor celog projekta.

Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora vredan 606 miliona evra Republika Srbija potpisala je sa kineskom kompanijom „China Road and Bridge Construction“ (CRBC) koja izvodi radove.

Fruškogorski koridor; Foto: Koridori Srbije

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Dizajn enterijera

Srodni tekstovi

3 komentara

  1. DekiBG88

    Kako je lepo, jedva cekam da se provozam novim autoputem!

  2. Zoran

    Neznam cim kopaju , ali jako sporo. Ako su isti inzinjeri nadzorni organ kao za sramotnu Zeljeznicu onda se ocekuju popravke svega pre kraja izgradnje i moguce urusavanje tunela….

    1. Ciglaimalter

      Odvratan komentar .

Оставите одговор на DekiBG88

Obavezna polja *