Tunel dužine 400 metara od betonskih blokova, koji se slažu jedan na drugi kao Lego kockice, može se završiti za 24 časa!

Kompanija Lock-Block osmislila je novi način suve gradnje tunela bez upotrebe maltera koji vreme izgradnje nadsvođenih prolaza smanjuje za 90 posto.

Princip se zasniva na parcijalnoj gradnji tunela lučnog oblika putem betonskih blokova sa žljebovima koji naležu jedan na drugi.

Zakopčavanje tunela

Prvo se prave zidovi tunela slaganjem betonskih blokova jedan na drugi. Kada krene postavljanje lučnog dela, Zipper kamion sa koturovima na prikolici, koji liči na ježa, skuži kao skela preko kojeg se ređaju betonski blokovi. Kada se postavi završni blok, luk postaje kompletan i pošto mu više ne treba oslonac, jer nosi na pritisak, kamion se pomera napred i radovi teku dalje.

Kamion se zove Zipper jer se tunel na kraju sastavlja na način kao što zakopčavamo rajsferšlus na jakni. Kako se kamion pomeri, tako se i tunel “zakopča”.

tunel-luk-kamion-skela-3

Koliko radovi teku brzo, govori i podatak da 1,5 metara luka može da se napraviti za svega 5 minuta.

Naravno, ovaj način gradnje rezervisan najviše će se koristiti kada je potrebno napraviti specifičan tunel ili mostić koji može da izdrži veliki teret.

tunel-luk-kamion-skela-2

Još jedna prednost suvog načina gradnje, jeste i da se ovakav tunel lako može razmontirati u slučaju da nije više potreban.

Pogledajte i kako izgleda projekat gradnje tunela za brodove dugačak 17 km u Norveškoj:

Norveška gradi tunel za brodove dugačak 1,7 km