Pervacrete je nova betonska mešavina čijom upotrebom se ne smanjuje samo buka na saobraćajnicama već se i sprečava akvaplaning čime se povećava bezbednost na putevima.

Nemačka kompanija Heidelberg Cement proizvela je novu vrstu betona koja može povećati bezbednost i u isto vreme smanjiti buku na putevima. Uzimajući u obzir da na putevima ima sve više automobila a da su vremenske prilike sve ekstremnije, nemački inženjeri osmislili su nova betonsku recepturu nazvanu Pervacrete koju karakterišu otvorene pore.

Pervacrete je, kako ga nazivaju u kompaniji, jednozrni beton koji se može koristiti kao podloga pri izgradnji puteva. Za razliku od standardnih betonskih mešavina gde se različite veličine agregata čvrsto sjedinjuju, ovaj beton se sastoji od zrnastih grupa koji su na kontaktnim površinama međusobno povezani samo cementnom pastom. Rezultat ovakvog načina grupisanja je da pore nisu ispunjene cementnom već su potpuno otvorene.

Ovakav beton ima oko 15 do 20 posto pora; foto: Heidelberg Cement

Zrna su na kontaktnim površinama međusobno povezana cementnom pastom, dok pore ostaju otvorene.

Ovakav beton ima oko 15 do 20 posto pora, tako da voda koja pada na put može lako da pronađe svoj put kroz betonsku površinu čime se rizik stvaranja akvaplaninga i podizanja vodene zavese znatno smanjuje.

Velika prednost betona s otvorenim porama je i u tome što smanjuje buku koju stvaraju gume pri kontaktu s podlogom. Ispitivanja su pokazala da, bez obzira na vrstu gume i brzinu automobila, Pervacrete smanjuje buku na saobraćajnicama za polovinu! Rezultat je još ubedljiviji kada se ovaj beton koristi kao podloga za izgradnju pruga.

Značajno smanjene buke kada se koristi u železnici; foto: Heidelberg Cement

Otvorena budućnost

Pervacrete je, dakle, novi materijal koji može pomoći da se poveća bezbednost u saobraćaju kao i da se smanji buka koje proizvode vozila. Zahvaljujući ovim prednostima predviđamo svetlu i otvorenu budućnost za ovakvu vrstu betona s još otvorenijim porama.

Kad ste već ovde…