Brend Cecil smatra da se moda mora doživeti svim čulima i da je to jedino moguće ostvariti u specijalno dizajniranim radnjama.

Cecil, jedan od pet vodećih modnih brendova u Evropi, u svojim takozvanim maloprodajnim laboratorijama trenutno testira na koji način klijenti mogu biti inspirisani i individualno savetovani u eri sve masovnije onlajn kupovine. Koncept njihovog novog maloprodajnog objekta zasnovan je na poštovanju želja, potreba pa čak i frustracija koje kupci imaju prilikom kupovine u klasičnim prodavnicama. Evo na koju su oni došli ideju!

Centar radnje čini komunikacioni sto u keramici za kojim kupci dobijaju savete, usluge ali i čaj ili kafu.

Cecileova radnja u nemačkom gradu Oberhausen poslužila je kao eksperiment. Fokus je na komunikacionom stolu koji je dobio posebno mesto u radnji – sam centar. Poenta je da za ovim stolom kupac dobije kompetentne savete i usluge vezane za njegovu kupovinu, a kako bi se osećao specijalnim i vrednovanim. Za ovim stolom se roba pakuje, tu se vrši i transakcija a za stolom se može popiti i kafa ili čaj. Ispitivanja su pokazala da odnos koji se pravi za kasom između kasirke i kupca stvara barijeru i otuđenje. Za stolom bi to trebalo da bude daleko prijatnije iskustvo.

Projekat dizajna enterijera izveo je arhitektonski studio Joanna Laajisto iz Helsinkija, koji su o ideji postavljanja centralnog stola rekli: “Tražili smo autentični materijal koji je poznat mušterijama i nešto što bi oni voleli da dotaknu. Zato su izabrane keramičke pločice Agrob Buchtal iz serije Craft.”

Od keramike do hrasta

Izdužena forma pločica bila je savršena za njihovo uklapanje u prostor kako i horizontalnom tako i u vertikalnom pravcu. Celokupan dizajn enterijera prodavnice razvio se iz kombinacije izduženih pločica, sjajnih glazura i maslinaste boje koja se harmonično uklapa s prirodnim materijalima poput hrasta koji je konkretno u ovom objektu.

Dizajn prodavnice upotpunjen je svedenom rasvetom u crnoj boji, kao i diskretnim natpisima na zidovima.

Foto: Mikko Ryhänen

Kad ste već ovde…