FOTO: Kako napreduje Žeželjev most
Lukovi novog mosta preko Dunava trenutno se montiraju sa Petrovaradinske strane a uskoro kreću i oni sa novosadske.
Same radove usporavali su zaostaci betonskih blokova od starog mosta dok je kod stuba broj pet izmeštana vodovodna i gasna instalacija. Takođe, pripremni radovi za prilazne radove kasne zbog pravno-imovinskih odnosa što bi moglo da dovede do gubitka 5,5 milona evra iz evropskih fondova. Ipak, most se gradi punom parom i ovo što se sada vidi već nagoveštava da će most izgledati maestralno.
Pogledajte slike koje smo dobili zahvaljujući Nixivoju sa foruma NSBuild.
Pogledajte i Tanjugove slike:
Procene su da će prvi automobil novim Žeželjevim mostom proći krajem 2014. godine.
Bedna replika pravog Žeželjevog mosta.
Da je sagrađen na nekom drrugom mestu rekao bih da je čak i lep.
Međutim sagrađen je na mestu genijalnog Žeželjevog mosta, sa sledećim karakterisikama:
-ekscentričnim (željezničkim) kolosekom,
-prednapregnuti luk je građen i tri dela, tako je ostverena ušteda na skeli.
-Prvi put je korišćena skela od montažno abetonskih elemenata
– tlo je iza obalnih stubova zamenjeno i prdnapregnuto uz pomoć AB dijafragme i hidrauločnih presa itd.
KOMPLETN IDEJNI PROJEKAT AKADAMIK BRANKO ŽEŽELJ JE SASTAVIO NA A3 FORMATU SA SVIM POTREBNIM DIMENZIJAMA.
Nakon toga je ekipa inženjera računala 6 meseci za glavni projekat i dimenzije koje su dobijene nezantno su se razlikovale od idejnog projekta. Projektant izvođenja trodelno luka i utezanja presama akademik B. Petrović. Izvođač R. Dimitrijević i MOSOTGRADNJA