Upriličili smo razgovor sa Nenadom Cvetkovićem, generalnim direktorom Mapei Srbija: Foto: Mapei Srbija
Intervju, Promo

Nenad Cvetković, Mapei Srbija: Obećavamo samo ono iza čega možemo da stanemo i garantujemo kvalitet

Razgovaramo o obnovi Hilandara i Avalskog tornja, saradnji s Milošem Teodosićem, kao i o najnovijim adutima iz Mapeijevog proizvodnog asortimana.

U Milanu 1937. godine nastao je Mapei, tada mala porodična radionica za proizvodnju boja i lepkova za polaganje keramičkih pločica, a danas internacionalna kompanija u svetskom vrhu među proizvođačima materijala za građevinsku industriju.

Sa istom strašću i ljubavlju prema inovacijama, i nakon 85 godina od osnivanja Mapei vodi treća generacija italijanskih preduzetnika i industrijalaca iz porodice Skvinci. Blizu 20 godina Mapei aktivno posluje i u Srbiji.

Upriličili smo razgovor sa Nenadom Cvetkovićem, generalnim direktorom Mapei Srbija o timskom radu, najvažnijim projektima i uspesima, sportu i proizvodima o kojima se sve više govori, jer čine razliku.

Naučno-tehnološki park u Novom Sadu; Foto: Vasilije Bajilov i Milan Gurjanov

Kako je pisana istorija

Tokom nepunih dvadeset godina poslovanja, realizovali ste mnogobrojne projekte u Srbiji. Izdvojite nam neke od njih?

Kao neko ko je prisutan od početaka poslovanja brenda Mapei u Srbiji, imam uspomene na projekte i radove iz različitih faza razvoja kompanije. Među najranijim projektima je učešće u rekonstrukciji Apelacionog suda u Nemanjinoj ulici u Beogradu i adaptacija zgrade Pravnog fakulteta.

Usledile su rekonstrukcija Sportskog centra 25. maj (danas Gale Muškatirović), gde smo učestvovali u sanaciji spoljnih bazena, zatim u obnovi Avalskog tornja na kojem je kompletan beton spravljen sa našim superplastifikatorom čime je znatno ubrzana dinamika izgradnje, kao i mnogi hoteli poput Crowne Plaze, i infrastrukturni objekti kao Most na Adi i Karađorđeva ulica u Beogradu.

Izdvojio bih i objekat GTC Green Heart koji svojim izgledom pleni, kao i javni košarkaški teren by Red Bull Half Court u Novom Sadu koji je jedan od mnogih terena u svetu, jer smo globalni partner na ovom projektu. Ipak, kao vrhunac poslovanja od nekoliko stotina projekata koje smo do sada realizovali u Srbiji, bez sumnje bih istakao radove na unutrašnjosti Hrama Svetog Save.

U obnovi Avalskog tornja kompletan beton bio je spravljen sa našim superplastifikatorom, čime je znatno ubrzana dinamika izgradnje.

Koliko vam je značilo da budete deo projekata kao što su manastiri, crkve, Hilandar – koji su naše nacionalno blago, a gde su implementirani Mapei materijali?

Angažovanost na objektima od kulturnog značaja je proistekla iz podrške naše centrale u Italiji. Mapei godinama neprestano razvija posebnu grupu proizvoda za obnovu istorijskih objekata. U Italiji su rano prepoznali potrebu da se za sanaciju koriste materijali koji su po karakteristikama slični izvorno upotrebljenim materijalima kojima su građeni stari objekti.

Preuzeli smo sva ta znanja i iskustva i trudimo se da ih implementiramo ne kroz proizvode već kroz sistemska rešenja. Sagledavamo kompatibilnost starih podloga sa novim, savremenim materijalima i nudimo tehnički najadekvatnije predloge. Pored Hrama Svetog Save, realizovali smo deo radova na obnovi Hilandara posle velikog požara, izgradnji manastirskog konaka u Visokim Dečanima, rekonstrukciji Velikog stepeništa na Kalemegdanu i sanaciji fasade na Kraljevoj crkvi u manastiru Studenica.

Ponosni smo što nam je data šansa da pišemo istoriju i sačuvamo od zaborava originalna rešenja u građevinarstvu iz prošlih vremena.

Tereni hotelsko-sportskog kompleksa „Crni Vrh“ na Divčibarima; Foto: Mapei Srbija

Čvrsta povezanost sa svetom sporta

Ime Mapei poznato je i u svetu sporta. Odakle vodi poreklo ta veza?

Mapei je čvrsto povezan sa svetom sporta. Strast prema sportu započeo je osnivač Mapeijja koji se profesionalno bavio biciklizmom. Tu ljubav je preneo i na svoje naslednike, pa je i u okviru kompanije biciklizam jedan od najpopularnijih sportova, a pre 30 godina započelo je sponzorstvo istoimenog biciklističkog kluba koji je postao jedan od najjačih na svetu.

Sa biciklizma se prešlo na fudbal kao najpopularniji sport, a Mapei je od 2003. vlasnik fudbalskog kluba Sasuolo koji igra u italijanskoj Seriji A kao i klupskog „Mapei“ stadiona, što je kuriozitet, jer samo još dva-tri tima u Seriji A imaju sopstveni stadion. Otkako je u vlasništvu Mapeija, Sasuolo je došao od četvrte do prve lige u kojoj se uspešno takmiči, a s vremena na vreme učestvuje i u evropskim takmičenjima.

Mapeijeve aktivnosti u sportu takođe uključuju i proizvodnju inovativnih proizvoda i sistema za uređenje i izgradnju zatvorenih i otvorenih sportskih terena i objekata.

Miloš Teodosić kao i mi prepoznaje kvalitet i promoviše timski duh naspram individualnosti.

U Srbiji imate saradnju sa jednim od naših vrhunskih sportista, Milošem Teodosićem. Kako je došlo do saradnje?

Kao društveno odgovorna kompanija Mapei globalno promoviše zdrave stilove života. Značaj sporta i fizičke aktivnosti je neprocenjiv. S obzirom da smatramo sebe najboljim na tržištu odlučili smo da ostanemo u „dobrom društvu“ i dogovorili se da se u narednom periodu predstavimo zajedno sa Milošem koga smatramo jednim od naših najboljih košarkaša.

Vodimo se istim vrednostima, jer i on kao i mi prepoznaje kvalitet i promoviše timski duh naspram individualnosti. Zajedno smo predstavili Mapei brend na terenima Miloševog hotelsko-sportskog kompleksa „Crni Vrh“ na Divčibarima koji je izveden našim sistemskim rešenjima i time započeli kampanju „Prvi na terenu“ koja u fokusu ima vrhunsku Mapei tehnologiju za uređenje sportskih terena.

Kažu da najbolji idu uvek sa najboljima…

Cilj kome težimo je da korisnici naših proizvoda i usluga budu zadovoljni. Ponosimo se što uz naš rast i razvoj na tržištu rastu i naši saradnici i naši poslovni odnosi.

Sarađujemo sa projektantima, izvođačima, podizvođačima, specijalizovanim izvođačima, trgovcima. Svaki novi zajednički projekat je izazov za sebe, ima specifične uslove i drugačije zahteve. Našim saradnicima pružamo logistiku koja omogućava da se projekti realizuju uspešno, kvalitetno i efikasno.

Naučno-tehnoloski park u Nišu; Foto: Igor Petrović

Našim saradnicima pružamo logistiku koja omogućava da se projekti realizuju uspešno, kvalitetno i efikasno.

Kao jedna od vodećih kompanija u građevinskoj industriji koja posluje širom sveta, Mapei ima ponudu od preko 6.000 tehnološki naprednih proizvoda u okviru Mapei Grupe. Na srpskom tržištu možete se pohvaliti značajnim uspesima. Na šta ste najponosniji?

Najveći uspeh vidim tim koji gradimo više od osamnaest godina i koji se i dalje podjednako trudi da bude jači i bolji. Misija nam je da stvaramo naslednike koji će nastaviti da unapređuju naš biznis model. Kod kandidata sa kojim razgovaramo o zaposlenju tražimo karakter, individualnost koju će usmeriti ka timskom radu, jer u suprotnom neće biti rezultata.

Pristalica sam definicije da tim nije skup najboljih pojedinaca već skup ljudi koji najbolje rade zajedno. Zato smo na tržištu prepoznati kao jak, profesionalan i stručan tim koji danas ima 40 zaposlenih u Srbiji i Crnoj Gori, a pre samo deset godina bilo nas je petoro. Tržište nas prepoznaje kao poželjnog, autentičnog poslodavca koji je istinski posvećen razvoju zaposlenih.

Vaš ponos je i Mapei Akademija koja je otvorena 2017. godine i kroz koju edukujete saradnike. Imate višegodišnji kontinuitet u obučavanju koji se nije prekidao ni tokom pandemije.

Kroz Mapei akademiju od 2017. godine trudimo se da unapredimo znanje, prvenstveno specijalizovanih i generalnih izvođača radova, ali i drugih saradnika kao što su projektanti, stručni nadzori i trgovci. Ne učimo ih kako da rade svoj posao, već im pokazujemo nove tendencije i mogućnosti iz ponude građevinskih materijala koje rad mogu da im učine lakšim, a gotov proizvod pouzdanijim i dugotrajnijim, što je benefit i za investitora i dizajnera i izvođača.

S obzirom na stalne promene na tržištu, trudimo se da pratimo trendove na svetskom i evropskom nivou i prenesemo ih posetiocima Mapei Akademije kroz praktične i teorijske prezentacije. Radionice drže naši zaposleni, profesionalno usmereni na pojedinačne grupe proizvoda, a po potrebi dolaze i kolege iz inostranstva.

Hotel Fruške Terme u Vrdniku; Foto: Vasilije Bajilov i Milan Gurjanov

Raznovrsna ponuda hidroizolacija

Koji su aduti iz vašeg proizvodnog asortimana?

Na našem tržištu u ovom trenutku smo poznati po raznovrsnoj ponudi hidroizolacija – krovnim membranama, bentonitnim i sintetičkim membranama za podzemne delove konstrukcija, polimercementim i akrilnim premazima. Svakim danom Mapei portfolio proširujemo novim, tehnološki unapređenim proizvodima.

U stalnoj potrazi za kvalitetnim, pouzdanim rešenjima u ponudu smo uvrstili i sisteme za hidroizolaciju na bazi poliuree i poliuretana. Naše mase za fugovanje imaju najširu paletu boja na tržištu, što ih pored kvaliteta dodatno izdvaja u odnosu na druge slične proizvode. Tu su i industrijski podovi koji su proteklih godina uspešno primenjivani u garažama, velikim zdravstvenim centrima i proizvodnoj industriji.

Mnogo se ulaže u nove tehnologije i inovativne materijale. U ovoj oblasti se Mapei asortiman nalazi u samom vrhu?

Iza svih novih tehnologija stoje prethodno iskustvo i ispitivanje. Mapei grupa ima 32 istraživačka centra širom sveta koji za svaki novi proizvod ili novu formulu ulaže mnogo truda i energije da ga detaljno razrade od ideje, preko svih provera i testova do implementacije.

Bez obzira gde su proizvedeni, proizvodi su ujednačenog, standardizovanog kvaliteta i potpuno smo sigurni u njihovu pouzdanost.

Sa klijentima delimo stručnost, znanje, pouzdanost, rešenja jednostavna za ugradnju i sigurnost.

Koje još vrednosti dajete svojim kupcima? Po čemu ste još prepoznatljivi?

Sa klijentima delimo stručnost, znanje, pouzdanost, rešenja jednostavna za ugradnju i sigurnost. Naši zaposleni su maksimalno posvećeni svom poslu i vrhunskoj usluzi koju pružaju klijentima.

Na tržištu se ime Mapei vezuje za vrhunski kvalitet. Izvođači sa ponosom ističu kada rade sa vašim materijalima.

Zahvaljujući kvalitetu proizvoda i sistema kao i izuzetnoj tehničkoj podršci, Mapei je pronašao put do korisnika i postepeno je izgradio svoju poziciju na tržištu.

Klijentima smo uvek dostupni i verujemo da i oni prepoznaju kvalitet našeg servisa gledajući tržište i način na koji komuniciramo sa njima.

Ne idemo na komercijalni pristup nego na tehnički korektna rešenja. Obećavamo samo ono iza čega možemo da stanemo i garantujemo kvalitet.

Kineski kulturni centar u Beogradu; Foto: Miloš Martinović

Formulacija prilagođena lokalnim klimatskim uslovima

Mnogo se govori o klimatskim promenama. Da li je moguće da se građevinskim materijalima odgovori na ovaj izazov?

Pratimo trend klimatskih promena koji globalno ide u pravcu povećanja temperature vazduha i obilnih padavina. Procena je da oko 70% globalnih emisija CO2 dolazi iz urbanih sredina. Toliko je veliki uticaj izgrađene sredine na okruženje. To proizvođače građevinskih materijala stavlja pred veliki izazov.

Naša je obaveza da isporučimo materijale koji su sigurni, pouzdani i izdržljivi tokom godina i koji imaju najmanji mogući uticaj na životnu sredinu. Istovremeno, formulacija Mapei proizvoda prilagođava se lokalnim klimatskim uslovima, jer je sigurno da nisu isti uslovi gradnje na Balkanu i u Skandinaviji.

Koristimo naša prethodna iskustva i stalnim unapređenjem znanja verujem da možemo da se suočimo sa svim izazovima koji nastupaju.

Negujemo kulturu feedbacka, otvorene i transparentne komunikacije, međusobnog poverenja i lojalnosti.

Građevinarstvo se konstantno suočava sa mnogim izazovima – tržište postaje zahtevnije iz dana u dan. Koji odgovor ima Mapei na te izazove?

Možemo da odgovorimo na izazove samo kroz one na koje možemo da utičemo i koje zavise od nas. Odlučili smo da jačamo kompetencije i znanja zaposlenih, kreiramo radno okruženje u kojem će oni biti zadovoljni. Negujemo kulturu feedbacka, otvorene i transparentne komunikacije, međusobnog poverenja i lojalnosti.

Važan nam je svaki član tima i trudimo se da ljudi to prepoznaju. Time smo kreirali jaku kulturu, stabilnu strukturu tima i fluktuaciju sveli na najmanju moguću meru. To je naš odgovor na nepredvidive zahteve tržišta i snaga za optimističan pogled na budućnost.

Da li Mapei ima poruku za vaše kupce?

Globalni moto Mapeija je „Nikada ne prestaj da okrećeš pedale“. Ovu očigledno sportsku metaforu je često koristio Đorđo Skvinci, stvaralac globalnog Mapeija, da opiše svoj pristup životu i radu. Svakim danom idemo napred i gledamo u budućnost.

Zaista verujemo u snagu velikih porodica i zato gradimo dugoročna partnerstva sa našim klijentima. Posvećeni smo njihovim potrebama i trudimo se da svojim predlozima i rešenjima olakšamo i unapredimo kvalitet njihovog života. Uvereni smo da i oni znaju da prave pametan izbor kada biraju Mapei materijale.

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *