Vaš sajt prodaje uslugu i dok vi spavate; Foto: Domenico Loia on Unsplash
Arhitektura

3 marketinška trika za arhitekte: Kako povećati posećenost na sajtu

Napravili ste sajt za vaš biro ali ga niko ne posećuje? Pročitajte kako pravom strukturom prezentacije i digitalnim alatima možete da privučete nove klijente.

Digitalna transformacija je sa sobom donela mnoge inovacije, kako u svakoj industriji ponaosob, tako i u arhitekturi. Međutim, postavlja se pitanje da li su arhitekte spremne da naprave potrebne korake i osiguraju stabilnu poziciju na digitalnom tržištu? Ako se pitate kako da povećate posećenost na svoj sajtu, prođite kroz čeklistu u nastavku i otkrijte koliko ste sposobni da odgovorite zahtevima klijenata u ovom trenutku.

Vaš sajt je prezentacija vas na internetu. Bilo da ste pojedinac, biro ili korporacija, to je odraz vašeg brenda, a brend je obećanje. Kada klijent dođe na sajt, vama je cilj da obavi konverziju, ali i da mu taj boravak bude pamtljiv. Takođe, treba osigurati da je korisničko iskustvo pozitivno i da je moguće intuitivno kretanje kroz sajt, kako bi klijent u par jednostavnih poteza došao do onog što mu je neophodno.

Da li je svrha vašeg sajta da bude lep ili da proda uslugu?

Bilo da je cilj sajta da impresionira, u smislu dovođenja ljudi da pogledaju izvedene projekte, koncepte, ili da bude prodajni kanal koji zapravo donosi realne klijente, vaš marketinški cilj treba da bude jasno definisan. Ukoliko se pitate zašto je sad ovo bitno kad su to tako bazična pitanja? To je bitno zato što ako postavite nikakvu strukturu sajta, rezultati će vam biti baš takvi – nikakvi.

Ako postavite nikakvu strukturu sajta, rezultati će vam biti baš takvi – nikakvi.

Zato, savetujemo da postavite fokusnu tačku na specijalizaciju samog biroa ili kompanije. Zatim, analizirajte “kostur” sajta i konkretizujte očekivane rezultate. Tek nakon tog odrađenog domaćeg zadatka nastupa kreiranje sadržaja prilagođenog grupi klijenata kojoj šaljete svoju marketinšku poruku.

U nastavku pogledajte koja su to 3 marketinška trika odnosno, digitalna alata za koje je u praksi potvrđeno da su izuzetno korisni za marketing arhitektonskih usluga. To, naravno, ne znači da treba taksativno sve odjednom da primenite. Naprotiv, u nastavku se nalaze alati koje će vam pomoći da unapredite svoje poslovanje i podignete ga na novi, digitalni, nivo.

Preporučujemo da vaša strategija kreiranja sadržaja sadrži najmanje jedno od sledećeg:

1. Blog članci

Kvalitetnom sadržaju je definitivno mesto na vašem sajtu, i to u okviru Blog sekcije. Prvenstveno zbog optimizacije i rangiranja samog sajta u odnosu na konkurenciju. Prave ključne reči i puno saobraćaja na vašem sajtu je nešto što Google pretraživač baš voli. Drugo, ali možda i značajnije, kvalitetan tekstualan sadržaj vam treba radi komuniciranja sa zajednicom klijenata koju želite da privučete na svoj sajt.

Tekstualni sadržaj gradi priču o vašem brendu. Bilo da se radi o informativnim, prodajnim ili edukativnim tekstovima, nesvesno gradite sa svojim klijentima vezu zasnovanu na stručnosti i poverenju, tako što im dajete uvid u ono što može da bude ostvarenje njihovih specifičnih zahteva. Razmislite i o vodičima, studijama slučaja ili čak, e-book formatu, koje biste postavili na svoj sajt ili poslali u newsletteru – iznenadiće vas pozitivne reakcije ciljne publike.

Kvalitetan tekstualan sadržaj vam treba radi komuniciranja sa zajednicom klijenata koju želite da privučete na svoj sajt. Foto: Glenn Carstens-Peters on Unsplash

2. Video sadržaj

Video je odličan kanal komunikacije koji može pomoći da vašem klijentu predočite tip i oblik svojih usluga. Ukoliko još niste krenuli da razmatrate kreiranje video sadržaja za vaš sajt ili društvene mreže, već ste u povelikom zaostatku u odnosu na kolege. Na mesto statičnih, dosadnih i jedinstvenih sadržaja, polako, ali sigurno, došao je video sadržaj. Napravite svoj YouTube kanal, poigrajte se renderima u After Effectsu ili Premieru i uvidećete i sami koliko će snažniji utisak ostaviti na vas identičan projekat koji ste do skoro prezentovali jedino u foto-formatu.

Uvidećete i sami koliko će video ostaviti snažniji utisak od projekta prezentovanog u foto-formatu; Foto: Kushagra Kevat on Unsplash

3. Podcast

Pored video zapisa, nema ničeg lepšeg od žive reči i dobrog audio sadržaja u vidu podcasta. Nemoguće da niste odslušali bar jedan tokom treninga, u prevozu do posla ili dok odmarate. Prijalo vam je? Zašto ga onda ne biste sami kreirali i još povećali provedeno vreme posetilaca na vašem sajtu? Muzika za uši, ako pitate algoritam. Što duže neko ostane na sajtu, to će vam Google nabaciti nove korisnike da vide šta se tu dešava tako interesantno.

Dovedite stručnjake, investitore, izvođače, klijente i korisnike iz vaše tržišne niše i pričajte o temama koje vas interesuju. Postavite ta pitanja koja vas dugo kopkaju. Ako ništa drugo, dobićete praktične i primenljive savete za sopstveni biznis. Bingo je ako inspirišete i slušaoce podcasta svojim uzornim primerom.

Podcasti povećavaju provedeno vreme posetilaca na vašem sajtu; Foto: Austin Distel on Unsplash

Sve što može biti digitalno će to i postati

Kako bi ovih par marketinških saveta za prvu pomoć imali praktičnu primenu, potrebno je da već danas počnete sa kreiranjem boljeg tekstualnog sadržaja koji ima jasan i prepoznatljiv ton vašeg brenda. Time, ne samo da ćete poboljšati protok novih, ali i trenutnih posetilaca, već će konzistentno ulaganje u ovaj vid marketinga doneti višestruke dobitke za vaše poslovanje.

Ukoliko mi ne verujete na reč – verujte velikim kompanijama. U 2020. godini, kompanije širom sveta uložiće čak 400 milijardi dolara u Content Marketing. Upravo iz tog razloga, oprobajte se i vi sa različitim sadržajima. To može biti Blog-post, Podcast ili Video zapis. Čekamo da nam se javite sa metrikama i rezultatima koji ste postigli, pa da ih prokomentarišemo zajedno i izdvojimo najuspešnije prakse.

Kad ste već ovde…

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Оставите одговор

Obavezna polja *