Novi železnički most u Novom Sadu; Foto: Gradnja
Građevinarstvo, Izdvojeno

Put putuje: Dokle je doguran novi Železnički most u Novom Sadu preko kanala DTD

Pogledajte kako tehnikom naguravanja konstrukcija novog čeličnog mosta polako ali sigurno klizi ka svojem konačnom odredištu.

Novi železnički most koji se trenutno gradi preko kanala DTD u Novom Sadu deo je deonice brze pruge Novi Sad – Subotica, duge 108,2 kilometra.

U pitanju je jedan od 49 mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta koji će se naći na deonici do Subotice i granice sa Mađarskom, odnosno Kelebije.

Novi most nalazi se u blizini „Neoplante“, nedaleko od već postojećeg mosta kod Primorske ulice, koji se zadržava za potrebe teretnog i lokalnog saobraćaja.

Ono što je specifično za ovaj most jeste što se on montira tehnikom naguravanja.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Pogledajte video o izgradnji mosta:

U pitanju je savremena tehnologija u gradnji mostova koja podrazumeva postepeno potiskivanje konstrukcije.

Nakon što je početkom novembra sklopljena konstrukcija, prvo su montirane ekstenzije, a potom se krenulo u naguravanje konstrukcije mosta preko kanala DTD.

U pitanju je savremena tehnologija u gradnji mostova koja podrazumeva postepeno potiskivanje konstrukcije. Gradnja pomoću teških skela zamenjena je tehnikom guranja konstrukcije mosta.

Da bi se izvela ova konzolna gradnja potrebno su specijalna ležišta “za naguravanje”, dodatno opremljena sa kliznim spojem sa gornje strane ploče sposobnim da omogući klizanje konstrukcije.

Po završetku radova hidrauličnim presama se rasterećujju ležišta, uklanjaju PTFE ploče i prohromske obloge koje su svoju funkciju izvršile, pa se most spušta na ležišta nakon čega se skidaju blokade i privremeni oslonci.

Most se nalazi u blizini Neoplante; Foto: Gradnja

Završetak izgradnje u 2024.

Kao što možete videti na snimcima, deo konstrukcije je ovih dana „zakoračio“ na drugu obalu, te se uskoro može očekivati i da čitav sklop bude na svom mestu.

Izvođač radova je kineski konzorcijum koji čine kineske kompanije „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, dok je investitor Infrastruktura železnica Srbije.

Radovi na izgradnji trebalo bi da budu završeni u 2024. godini.

Fotogalerija:

Most se nalazi u blizini Neoplante; Foto: Gradnja
Most se nalazi u blizini Neoplante; Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Novi železnički most u Novom Sadu; Foto: Gradnja
Novi železnički most u Novom Sadu; Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Foto: Gradnja
Faktografija
projekat:

Železnički most preko kanala DTD

lokacija:

Novi Sad

namena:

brza pruga Novi Sad – Subotica

investitor:

Infrastruktura železnica Srbije

izvođači:

CRI i CCCC

početak radova:

kraj 2022.

stanje:

novembar 2023.

rok:

kraj 2024.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *