Paviljon naše zemlje u Osaki predstavlja „Plutajuću šumu“ sa živom fasadom i reciklažnim sistemom.
Svetska izložba Expo 2025 zvanično je otvorena na veštačkom ostrvu Jumešima u Osaki, okupivši paviljone iz više od 150 zemalja pod temom „Dizajniranje budućnosti za našu planetu“. Među njima je i paviljon Republike Srbije, koji vam ekskluzivno predstavljamo kroz prve fotografije i detalje projekta.
Srpski paviljon, smešten na zapadnom ulazu i Trgu Zemlje, zamišljen je kao „Plutajuća šuma“ – arhitektonska interpretacija beogradskog Ratnog ostrva – i „jedini je na Expou sa živom fasadom“, dok je više od 95% njegovih materijala reciklabilno, a 80% ponovo upotrebljivo u budućim projektima.
Pročitajte još na Gradnja.rs:

Više od 10.000 gostiju na dan otvaranja
Osmišljeno od strane Aleatek Studija iz Hong Konga, ovo besprekorno integrisano prostorno putovanje sadrži temu predstojećeg beogradskog Expoa 2027 – „Igraj za čovečanstvo“ – sa interaktivnim instalacijama, tematskim urbanim nameštajem i senzornim, akustično izolovanim izlazom nazvanim „Crvena bašta“.
Strateški postavljen na zapadnom ulazu i Trgu Zemlje, ovaj veoma vidljiv i lako dostupan paviljon odmah je postao magnet za posetioce, dočekavši više od 10.000 gostiju na dan otvaranja. Aktivno spajajući tehnološke i ekološke narative, paviljon nudi i arhitektonske inovacije i platformu za impresivno kulturno pripovedanje.

Crvena bašta predstavlja prostor koji podstiče kontemplaciju i smirenost, stvarajući meditativni kontrapunkt živopisnoj izložbi.
Posetioci se uvode u paviljon uzlaznim gradskim stepenicama do interaktivne tematske izložbe na drugom nivou, gde društveni doprinosi, razigrani identitet i kreativni potencijal Srbije komuniciraju kroz taktilne i digitalne medije.
Već pomenuta „Crvena bašta“ – monolitni kutak sa otvorenim krovom na kraju paviljona – uprkos svom smelom hromatskom tonu predstavlja prostor koji podstiče kontemplaciju i smirenost, stvarajući meditativni kontrapunkt živopisnoj izložbi.
„Svuda duž paviljona, urbani nameštaj po meri nagoveštava temu Expoa 2027, dok maketa ovog beogradskog događaja služi kao narativno sidro. Prizemlje nudi privlačnu javnu zonu sa integrisanim pejzažom, sedenjem i prostorima za događaje — izražavajući otvorenost srpskog kulturnog duha“, navode iz Aleateka.
Paviljon kao prostorna metafora
Kako dalje objašnjavaju iz hongkonškog studija, čiji je direktor i osnivač italijanski arhitekta Danilo Trevisan, paviljon Srbije na Expou 2025 je prostorna metafora: od korena do krošnje, on simbolizuje jedinstven položaj Srbije između prirodnog nasleđa i inovativnih ideja.
„Njegova spoljašnja zelena geometrija i klimatski svesna obloga predlažu novi model buduće arhitekture — impresivne, reciklabilne, performativne — dok enterijer otkriva slojeviti kulturni i tehnološki identitet koji deluje i utemeljeno i uzvišeno“, ističu arhitekte.
Foto-galerija
Faktografija
Paviljon Srbije za Expo 2025 u Osaki (Serbia Pavilion Expo 2025 Osaka)
Ostrvo Jumešima, Osaka, Kansai, Japan
828 m²
Jakša Nikodijević, Danilo Trevisan
Ding Xing Yun, Ognjen Ugrčić, Cheng Jia Yue, Zhao Si Qi, Yuan Shi Yu, Yan Yu
Republika Srbija, Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine
Beyond Limits ltd.
Aleatek Studio
Jovana Stević (Cultcrave), Florijan Marke (MAP), Li Sjaohua (Tsing Hua Yuan)
Mirjana Karalić-Popović (MUSE design)
Žarko Malinović, zamenik generalnog komesara