Stanica Beograd – Prokop Faza 2; Foto: Teodor Jovanović
Građevinarstvo, Izdvojeno

Kao 6 fudbalskih igrališta: Sagledajte veličinu projekta Prokop iz drona

U okviru kompleksa nove železničke stanice planirana je izgradnja 10 koloseka i šest perona, koji će biti pokriveni pločom dimenzija 450 sa 100 metara.

Nakon što je 1. oktobra prošle godine Železnička stanica Topčider prestala sa radom, svi vozovi iz Beograda polaze isključivo sa stanice Beograd Centar, poznatije kao Prokop.

Međutim, iako započeta još 8. oktobra 1977. godine, a potom više puta prekidana i nastavljana, izgradnja Prokopa još uvek nije privedena kraju.

Naime, da bi se stekli uslovi za izgradnju stanične zgrade, parkinga i pratećih sadržaja potrebno je da budu kompletirani radovi iz Faze 2 na koti 105, koji su započeti u maju 2020. godine.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Pogledajte Prokop iz drona:

Razmere količine ugrađenog betona najbolje se mogu sagledati iz ptičije perspektive.

Pored stanične zgrade i prateće garaže, na lokaciji površine 12 hektara je planirana i izgradnja poslovno-komercijalnog prostora, odnosno osam poslovnih objekata, kao i objekata koji se naslanjaju na samu staničnu zgradu.

U okviru kompleksa nove železničke stanice planirana je i izgradnja 10 koloseka i šest perona, koji će biti pokriveni pločom dimenzija 450 sa 100 metara što je ekvivalentno dimenziji 6 fudalskih terena. Razmere količine ugrađenog betona najbolje se mogu sagledati iz ptičije perspektive.

Kao 6 fudbalskih igrališta; Foto: Teodor Jovanović

„Podloga“ za staničnu zgradu

Sama stanična zgrada predstavlja prizemni objekat sa visokom staklenom fasadom i plafonom, sa pogledom na Savski venac, Voždovac i Vračar, a glavni ulaz biće postavljen iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića.

Stanična zgrada zauzimaće površinu od 5.650 m2 i u visini je sa poslovnim objektima visokim i po pet etaža, a vertikalno će biti povezana donjim staničnim trgom, peronima, pothodnicima i budućom metro linijom.

Na samom boku objekta, prema Novom Beogradu, biće formirana garaža spratnosti P+5 sa 540 parking mesta i površine 15.275 m2, dok je projektom predviđena izgradnja ukupno 890 parking mesta, računajući i spoljni parking.

U okviru stanične zgrade, kroz koju će prolaziti 40.000 putnika dnevno, naći će se koridori za dolaske i odlaske, dve čekaonice, dva lokala, dva info-pulta i 15 šaltera, dok će na dva mesta biti postavljeni automati za elektronsku prodaju karata.

Stanica Prokop i Most na Adi; Foto: Teodor Jovanović

Konkurs, rokovi i cena

U međuvremenu, organizovan je konkurs pod nazivom „Pusti inspiraciju da te vozi“ za ime i logo novog brzog voza u Srbiji a koji traje do 21. februara. Pobednička ideja biće nagrađena sa milion dinara.

Kako je ranije najavljeno, plan je da prva faza bude završena do kraja 2022. godine, a da kompleks u celosti bude izgrađen tokom 2024. godine. 

Ukupna vrednost ovog projekta iznosi 111 miliona evra, a investitor je Infrastruktura železnice Srbije a.d.

Foto-galerija

Stanica Beograd - Prokop Faza 2; Foto: Teodor Jovanović
Stanica Beograd - Prokop Faza 2; Foto: Teodor Jovanović
Stanica Prokop; Foto: Teodor Jovanović
Stanica Prokop; Foto: Teodor Jovanović
Foto: Teodor Jovanović
Foto: Teodor Jovanović
Kao 6 fudbalskih igrališta; Foto: Teodor Jovanović
Kao 6 fudbalskih igrališta; Foto: Teodor Jovanović
Foto: Teodor Jovanović
Foto: Teodor Jovanović
Foto: Teodor Jovanović
Foto: Teodor Jovanović

Faktografija

  • ime projekta: Železnička stanica Prokop, Faza 2 – Stanica Beograd Centar
  • investitor: Infrastruktura železnice Srbije a.d.
  • projektant: Sa­o­bra­ćaj­ni in­sti­tut CIP
  • investicija: 111 miliona evra
  • početak: maj 2020.
  • rok: prvi kvartal 2023
  • foto, video: Teodor Jovanović

Izabrali smo za vas…

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

9 komentara

  1. Miodrag iz Peći

    Ideja sa „Prokooim“ se naslanjanja u obrnutom smislu na železničko-autobuskoj stanici u Skoplju kakva se sada gradi na Novom Beogradu. Na Projopu se na krovnoj ploči mogu izgeaditi autobuski peroni i stanična zgeada bi bila istovremeno i železnička i autobuska i metro biletarnica. Blizina autoputa bi iz gradskog jezgra skrenula sve autobuse koji dolaze sa Severa, Zapada i Juga a što se tiče istoka oreusmeriti ih na „Pupinov Most“ i ŽS i AS Novi Beograd.

  2. miki

    velika srpska tuga i čemer

  3. Milan

    Ljudi samo gradite.
    Izgleda da su kod nas kritizefi najveći graditelji.
    Čist primer je pruga Beograd – Bar. Parola je bila voz kreće 73. a on je krenuo 76. I već je došlo do remonta pruge.
    Kada se gradnja završi sve muke se zaborave. Samo napred!

  4. Ka

    Ja i dalje ne znam gde je PROKOP…

  5. Bgd

    44godine nisu bili sposobni da naprave prokop a gde su pare isparile.Koja smo mi kretenska nacija pa mi ne zasluzujemo nista vredno jer mi ko nacija ne vredimo ni zrno pisljivog graska.

  6. Goran

    Izmedju mostarske petlje i kuce cveca ili 200 metara od partizanovog stadiona

  7. alexandro

    ljudi, najmanje selo u italiji ima vise koloseka!!!! neka mi neko objasni o cemu se radi, jel ovo crtani film???

  8. Boki

    Ko zadnji izadje neka ugasi svetlo.

  9. Sale

    Kakva megalomanija. Prokop je planiran kao zeleznicko cvoriste za bivsu SFRJ. Mi nemamo takve kapacitete za toliku stanicu.
    Pored zeleznice i metroa, tu su trebali da se obrcu i autobusi…ali avaj, kako pare potrositi nego na autobusku stanicu u sred Novog Beograda
    Evo zivim u Nemackoj, veliki grad. Glavna zeleznicka stanica je mnogo manja od ovih fudbalskih stadiona na Prokopu. A ide sa nje i metro i regionalni i brzi ICE vozovi…nema veze…neka je veliko, zaposli cemo puno stranackih ljudi koji ne trebaju tu. Zivela partija. Zivelaaa!!!

Ostavite odgovor

Obavezna polja *