Apple prodajni objekat u Makau inspirisan je izgledom papirnih lampiona – u skladu sa kulturom ovog podneblja.

Iako je poslednja Apple prodavnica u Čikagu pretrpela niz kritika zbog posledica loše usklađenog dizajna sa klimatskim karakteristikama ovog grada, Apple je ipak nastavio saradnju sa arhitektonskom firmom Foster+Partners. Za razliku od svih njihovih dosadašnjih radnji sa staklenom fasadom, britanski studio odlučio se za primenu prvoklasnog kompozita od kamena i stakla zahvaljujući kojem fasada izgleda kao da isijava svetlost. Zapravo, izgledaće kao papirni lampion!

Ovo je potpuni zaokret u odnosu na dosadašnje Apple radnje u kojima su preovlađivali čelik i staklo.

Efekat papirne lanterne postignut je načinom konstruisanja fasade, gde su izuzetno tanki slojevi kamena pričvršćeni na pet slojeva stakla i tako je stvoren osećaj prozirnosti i lakoće.

Foster+Partners su u saradnji sa Appleovim dizajnerskim timom, osmislili su ovaj prodajni prostor kao oazu spokoja smeštenu u isijavajućoj kocki ispunjenoj bambusima. Ovo je potpuni zaokret u odnosu na dosadašnje Apple radnje u kojima su preovlađivali čelik i staklo.

Kao na trgu

I ovaj prodajni objekat je dizajniran u skladu sa Apple politikom javnih prostora (POPS – privately owned public spaces), gde je centralna zona formirana u obliku trga koji je okružen bambusima.

“Želeli smo da napravimo nešto vrlo jednostavno i čisto, lepu i elegantnu zgradu koja će okupljati zvuke, znamenitosti i boje Makaa, a samim tim i osećaj spokoja. Dizajn kreira dva različita prostora, jedan unutra i jedan spolja, a oni su prožeti prisustvom autentične lepote koja proističe iz inovativne upotrebe prirodnih materijala.”, rekao je Stefan Behling, iz biroa Foster+Partners.

Apple Cotai Central prodavnica otvorena je prošlog meseca i za sada je drugo Apple prodajno mesto u azijskom Las Vegasu, piše Inhabitat.

Foto, rendering: Nigel Young/Foster+Partners

Kad ste već ovde…