Uprkos lošim vremenskim uslovima, gradilište novog železničko – drumskog mosta preko Dunava kod Novog Sada je oživelo.

Kako je za „Dnevnik” izjavio direktor projekta izgradnje Srećko Ugrica, u toku izgradnja probnog šipa sa petrovaradinske strane, izbušenog 24 metra duboko u zemlju, koji je danas betoniran.

Radnici se doslovno nadmeću sa redom kiše, redom sunca, kako bi dobili trku s vremenom i nadoknadili kašnjenje u startu izgradnje novog mosta od nekoliko meseci, koliko se čekalo na glavni projekat.

Probni šip je betoniran i oko njega će se ukrstiti u udaljenosti od 4,5 metra napred – nazad, levo – desno još četiri koja će poslužiti za izgradnju konstrukcije kojom će se opteretiti izgrađeni probni šip i to pritiskom od 3.000 tona, kako bi se na bazi tih proba utvrdila nosivost tla i dobile prave mere za pobijanje trajnih šipova, temelja budućih stubova mosta.

Radnici beogradske „Geosonde” buše šipove, a jagodinske firme “MAT” ruše preostale delove stuba i grade plato za montažu lukova budućeg mosta. Razgrnuto je 10.000 kubika zemlje i srušeno 600 kubika betona starog stuba mosta. Na gradilištu su i neimari „Mostogradnje” koji uklanjaju preostale delove privremenog montažno – demontažnog mosta, izgrađenog pre 12 godina.

Sa novosadske strane se raščišćava nasip, s njega se skida humus i on se spušta niže zbog izgradnje platoa na kome će se montirati mostovski luk sa bačke strane, a kasnije, po završetku izgradnje mosta, nasip će se vratiti u pređašnje stanje, nagrnuće se zemlja koja se sada deponuje sa strane.

Posao izrade glavnog projekta i izgradnja mosta dodeljeni su na tenderu italijansko – španskom konzorcijumu „Azvi-Tadei-Horta Koslada”, domaće firme angažovane su kao podizvođači, a investitor su „Železnice Srbije” koje su u ovom projektu imenovane kao zastupnik Vlade.

Most čelične konstrukcije će imati 5 stubova, 4 raspona 27m + 177m + 219m + 48m i lukove visine 34,37 i 42,74 metra, s kosim zategama koje su modernije i  lakše. Od pet planiranih stubova koliko će imati novi most četiri su obalna, a jedan rečni. Visina do donje ivice mosta pri maksimalnom nivou vode biće 8,38 metara kako bi brodovi mogli nesmetano da prolaze što je  u skladu sa propisima Dunavske komisije.

Izgradnja će koštati oko 45 miliona evra, od kojih će EU dati 26,2 miliona, a APV i Novi Sad 19,1 milion evra.

(Dnevnik)