Gradnja mosta Canakkale 1915; Foto: Burak Akay/AFP
Građevinarstvo

Ovaj velelepni most raspona dva kilometra spojiće Evropu i Aziju

Gradnja visećeg mosta Canakkale 1915, sa novim najdužim glavnim rasponom na svetu, polako se bliži kraju.

Kamen temeljac za ovaj most, koji će činiti krucijalni deo novog autoputa Kinali-Tekirdag-Canakkale-Savastepe, položen je 18. marta 2017, a očekuje se da most bude završen tačno pet godina nakon toga, 18. marta 2022. godine.

Da radovi teku po planu, govori i podatak da je zadnji segment grede mosta, dugačak 48 metara, širok 45 i težak 700 tona, pre nedelju dana brodom dostavljen na gradilište mosta gde ga čeka ugradnja, piše Jutarnji.

Prolazak broda ispod mosta Canakkale; Foto: AFP

Raspon između dva glavna pilona visine 318 metara proteže se do dužine od čak 2.023 metara.

Osim toga što spaja dva kontinenta, ovaj viseći most izdvaja i najduži raspon na svetu, koji se između dva glavna pilona (visoka 318 metara) proteže do dužine od čak 2.023 metara. To je 32 metra duže od još uvek aktuelnog rekordera, visećeg mosta Akashi Kaikyo u Japanu koji je dovršen 1998. godine.

Pilon visine 318 metara; Foto: 1915canakkale.com

Simbolika

Inače, dužina glavnog raspona od 2.023 metra u sebi ima dosta simbolike, budući da predstavlja godinu na koju će slaviti stogodišnjica Republike Turske, koju je utemeljio Mustafa Kemal Ataturk.

Simbolika tu ne staje. Sam naziv mosta, 1915 Canakkale, odaje počast bitki za Galipolje iz Prvog svetskog rata (koju Turci zovu Canakkale Savaslari prema mestu gde se bitka odvijala) u kojoj je turska vojska porazila oružane snage sila Antante, uglavnom iz tadašnjeg Britanskog carstva.

Prilaz mostu – stanje jun 2021; Foto: 1915canakkale.com

Maksimalna visina čeličnog nosača je 3,5 metara, širine 45,06 metara, a donja kota konstrukcije biće na visini od 72,8 metara.

Most Canakkale 1915 će ukupno biti dugačak 3.563 metra, a s prilaznim vijaduktima dosegnuće dužinu od 4.608 metara. Predviđeno je da ima tri vozne trake u svakom smeru, zajedno s trotoarima koji će služiti radnicima za održavanje mosta.

Projekat mosta uradila je danska kompanija COWI A/S, a izvode ga kompanije Daelim, Limak, SK i Yapi Merkezi. Maksimalna visina čeličnog nosača je 3,5 metara, širine 45,06 metara, a donja kota konstrukcije biće na visini od 72,8 metara.

Pogledajte video-reportažu iz juna 2021:

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *