Četvrti most u Novom Sadu na pilonima; Foto: NSUživo
Građevinarstvo, Izdvojeno

Kako će izgledati četvrti most u Novom Sadu i kuda će prolaziti (VIDEO)

Most će omogućiti rasterećenje najopterećenijeg putnog pravca u gradu, od Mosta slobode do Železničke stanice, duž Bulevara oslobođenja.

Maketa novog mosta preko Dunava u produžetku Bulevara Evrope koji će povezati Novi Sad sa obilaznicom u Sremskoj Kamenici, predstavljena je javnosti, a o četvrtom novosadskom mostu su govorili gradonačelnik Miloš Vučević i prof. dr Vuk Bogdanović sa Departmana za saobraćaj Fakulteta tehničkih nauka. Projekat izgradnje mosta u Novom Sadu, na predlog Grada, a uz podršku predsednika Republike Srbije, Vlada je proglasila projektom od nacionalnog značaja.

Skica novog mosta; Foto: Igor Conić

Most se diže iznad nivoa terena pre kružnog toka na kojem se ovaj Bulevar Evrope ukršta sa Bulevarom patrijarha Pavla i Bulevarom cara Lazara.

Samo za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa procena je da je potrebno 11 miliona evra, a ukupno oko 15 milijardi dinara. Preko Uprave za investicije i građevinsko zemljište, završen je generalni projekat, a taj projekat se pred vama razrađuje kroz ovaj 3D koncept, odnosno maketu.

Do kraja ove godine Grad će usvojiti plan generalne regulacije za most, a on je već ucrtan u generalnom urbanističkom planu. Plan je da 2021. godine raspišemo tender za izradu idejnog projekta, a onda idemo na jedinstveni tender za projektno-tehničku dokumentaciju i izvođenje. Ovaj most ima ekonomski potencijal i značaj u zaštiti životne sredine, ali simbolizuje novo doba u Novom Sadu koji je centar industrije 21. veka. Verujem u zajedništvo dobrih ljudi i snagu ovog grada – naglasio je gradonačelnik Vučević.

Prelazak most kod Šodroša; Foto: Igor Conić

Rasterećenje mostova

Prema rečima prof. dr Vuka Bogdanovića, Novom Sadu tri mosta nisu dovoljna, ako se uzmu u obzir statistički podaci od prošle godine koji pokazuju da grad ima preko 350.000 stanovnika i oko 120.000 registrovanih vozila.

– Ovaj most će dati poseban kvalitet našem gradu. Inače, kroz Srbiju prolazi najduži deo toka Dunava koji iznosi 583 km, a ovo će biti prvi most na toj dužini, koji će imati izvanrednu biciklističku infrastrukturu. Održivi razvoj saobraćaja zasnovan je na kvalitetnom biciklističkom saobraćaju, te ćemo i o tome voditi računa. Most će omogućiti rasterećenje najopterećenijeg putnog pravca u gradu, od Mosta slobode do Železničke stanice, duž Bulevara oslobođenja. Sve raskrsnice na tom potezu su pod velikim saobraćajnim pritiskom. Takođe, most će povezati državne puteve, Srem, Mačvu, Posavinu i Semberiju sa Bačkom i olakšati stanovnicima ovih regija pristup Novom Sadu – naglasio je rukovodilac izrade Studije smart plana za Grad Novi Sad koja je odgovorila na pitanje opravdanosti i benefita izgradnje novog mosta.

Budući izgled mosta; Foto: NSUživo

Kuda će prolaziti novi most

Četvrti most u Novom Sadu rasteretiće postojeće mostove tako što će obuhvatiti saobraćaj sa severa grada koji teži ka sremskoj strani. On će se graditi u nastavku Bulevara Evrope, zapravo most se diže iznad nivoa terena pre kružnog toka na kojem se ovaj bulevar ukršta sa Bulevarom patrijarha Pavla i Bulevarom cara Lazara. Dalje most na stubovima nastavlja preko novog kružnog toka sa Heroja Pinkija i potom kod Šodroša prelazi Dunav i završava se na obilaznici u Sremskoj Kamenici.

Pogledajte video:

https://www.facebook.com/Gradnja/posts/10159908073949689

Fotogalerija

Završetak mosta na sremskoj strani; Foto: Igor Conić
Završetak mosta na sremskoj strani; Foto: Igor Conić
Podizanje mosta na stubove na Bulevaru Evrope; Foto: Igor Conić
Podizanje mosta na stubove na Bulevaru Evrope; Foto: Igor Conić

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

26 komentara

  1. Nina

    Ko je radio idejno resenje mosta?

    1. Igor Conić

      Nije objavljeno, a mi nismo uspeli da saznamo… još.

  2. Draganić

    Bog je u detalju. „Za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa procena je da je potrebno 11 miliona evra“, a maketa potpuna krmača. Koga oni zajebavaju?

  3. Anton

    Piloni izgledaju kao pikavci.

  4. Draganić

    Više izgleda kao maketa okruženja Mosta nego maketa Mosta.

  5. Cosa

    Kruzni tok na Kamenickoj strani..Suzenje na dve trake na penjanju sa Novosadcke strane…Vec vidim kolaps u najavi!

  6. Vladimir

    Neko je precrtao postojeći Most slobode i kao malo doradio? 🤔🙄

  7. petar

    Kad pričate o 4. mostu u Novom Sadu, naglasite da je to 4. preko Dunava. Ima ih još nekoliko preko kanala DTD, koji su jednako bitni i opterećeni kao i ovi preko Dunava.

  8. Draganić

    Vladimire, upravo tako. Pitanje je ko? Dobre stvari ne treba menjati. Ako znamo da pravimo takve mostove, nema potrebe da trošimo novce na eksperimente i spektakle. Ali, kada nego iz Gradske uprave izađe sa ovakvim rešenjem, treba jasno da se naglasi da je Most radio taj i taj. Nisu se model i renderi sami napravili, zar ne?

  9. miki

    u kakvoj zemlji živimo i ko sve studira arhitekturu svaki most je veliki plus! neke se stvari nikad neće promeniti ali most za n.s. koji volim je veliki plus ako uopšte dođe do realizacije i dopada mi se što su fejk piloni ko pikavci! dobra fora! muka mi je od našeg mosta na adi i njegovog pilona ! jezivooooo

  10. Marko

    Koliko ja vidim most kreće sa Bul Evrope negde od restorana Sabiadoro. Mereci na google mapama od kruznog toka na Bul Evrope do Dunava distanca je neverovatnih 1.5km. Igore, iskreno bih zeleo vase misljenje, da li je ovo potrebno na ovakav nacin? Da li je neko pomislio na kvalitet zivota ljudi koji su u ulici Laze Lazarevica i koji ce biti odmah do mosta ili mozda buducih stanovnika ove dve nove zgrade sto tek treba da niknu u depresiji? Koliko se secam po merenjima Cara Dusana je najbucnija ulica u NS, i sa ovim kraj Limana 4 i pocetak Telepa ce biti nepodnosivi za zivot od buke.

  11. Segedinac

    O ovome se prica jos od Jugoslavije, niste nista novo izmislili.

    1. meda

      tako je septembar 1989 proektovan

  12. Prle

    Hvala bogu sav taj medjunarodni kredit cemo da placamo mi. ovo ako nikne ja odo, bez osvrtanja.

  13. Zivan

    Hocel taj most da gradi GALENS?

  14. Stevan

    U tekstu je navedeno da prelazi preko šodroša a na marketi kao da prelazi preko špica.

  15. meda

    1989 je proektovan taj most (pre rata u SFRJ) kada je planirana ulica Cara dusana koja je tada bila sve samo ne ulica, sada je 2021,vreme je bilo da se napokon pocne od negde.

  16. Ivana

    Kako je moguće da nije poznato, ko je autor idejnog resenja, 4 mosta u Novom Sadu?

  17. Dule

    Četvrti most je trebalo graditi da spoji futog ili begeč sa drugom stranom dunava kako bi se rasteretio saobraćaj u gradu.
    Ovako se ništa bitno neće promeniti,osim što će posao dobiti odabrane firme i zaraditi brdo para bez potrebe.

    1. mira

      Da , POTREBAN JE MOST Beocin -Futog , da kamioni cementa ne idu preko Kamenice ili kuda vec idu i da se spoji taj deo Fruske Gore sa gradom i bude zona za stanovanja

  18. Snežana

    Svuda je slika mosta i prilazi u gradu. Nisam našla šta se dešava kad se pređe na sremsku stranu😥

    1. cba

      apsolutno ste u pravu i na zalost, nalazi se „ništa“ al bukvalno!!!kao i sam projekat, jedno veliko ništa, osim bogacenja pojedinaca i urbicid grada

  19. Veka

    Problem je u gradnji novih zgrada jer nije uzeto u obzir da će dugi prilaz/ulazak na novi most značajno narušiti kvalitet stanovanja u tim zgradama i stanovima za koje su plaćene visoke cene.
    URBANISTI SU IMALI SAZNANJA O MOSTU PA DUŽ TOG BUDUĆEG PRILAZA MOSTU (1,5-2 km dužine na Bulevaru Evrope i dalje ka jugu) NIJE TREBALO GRADITI NOVE ZGRADE .
    Ali , pobedila je jagma za prodajom novih kvadrata neobaveštenim kupcima stanova u Novom Sadu na lokaciji Bulevar Evrope blizu Limana.
    Sada nikome ne pada na pamet da izmeni projekat prilaza mostu i spasi stanare okolnih zgrada.
    Tužno.

  20. Dragana

    Nema inteligencije u ovom rešenju. Ljudi umeju da naprave normalne mostove koje služe za prelaz reka. Ovde je most duži na kopnu nego preko reke. Pogledajte kako će izmeniti izgled kopna, i zašto, šta je svrha toga? Da li smo mi stanovnici ovog grada saglasni da se ovako menja izgled NSada?

  21. Bata

    Sremci su ZA. Da vise ne vozimo kroz vrletnu Kamenicu.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *