Foto: Annika Feuss
Svetski projekti

Ovaj hangar za cepeline veličine fudbalskog terena napravljen je od 557 tona drveta

Impozantnu konstrukciju visine 26 metara zatvaraju drvena vrata sa krilima teškim po 72 tone. 

Izgradnja hangara za cepelin već je sama po sebi složen poduhvat, a ukoliko je projektovanje hangara u skladu sa principima održivosti, procesu se nameće dodatni sloj kompleksnosti. Tako ovaj hangar ne samo da će biti dom dirižabla „Teo“ i drugih budućih cepelina, već i multifunkcionalna sala za događaje sa kapacitetom do 1.500 ljudi.

Ciljevi održivosti su jasno definisani od samog početka, sa obavezom korišćenja obnovljivih i reciklabilnih materijala. Kao rezultat toga, projekat koji je izradio lokalni studio Smyk Fischer Architekten dobio je DGNB zlatnu sertifikaciju, najvažniji pečat za održivost zgrada u Nemačkoj.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Svako krilo vrata teško je 72 tone | Foto: Stefan Lamberty

Apstraktno arhitektonsko delo

Prethodni hangari za dirižable su dugo bili prepoznatljiv orijentiri i ključni deo istorije Milhajma na Ruru. Novi hangar direktno odražava karakteristični oblik svojih prethodnika, ali uz dodatak modernih elemenata.

Spoljašnji dizajn je izveden uz potpuno reciklabilnu aluminijumsku fasadu, dok fine vertikalne linije fasade stvaraju razne igre svetla i senki tokom dana. Može se reći da se funkcija i estetika spajaju u skulpturalno, gotovo apstraktno arhitektonsko delo.

Površina hangara iznosi 3.784 m² | Foto: Annika Feuss

Masivna vrata, gde je svako krilo težine po 72 tone, klize kao pozorišna zavesa, stvarajući impozantan ansambl kada su otvorena.

Homogena forma objekta prekida se nizom prozora na zapadnoj strani, gde ovaj stakleni dodatak pruža osećaj lakoće i transparentnosti, dok istovremeno pruža široke poglede na aerodrom i toranj.

Topla drvena konstrukcija, koja je primenjena unutar hangara, je u kontrastu sa hladnim spoljašnjim izgledom, dodatno naglašavajući prijatnu atmosferu unutrašnjosti. Potpuno zatvorena istočna strana hangara dolazi do izražaja kada se vrata otvore.

Masivna vrata, gde je svako krilo težine po 72 tone, klize kao pozorišna zavesa, stvarajući impozantan ansambl kada su otvorena. Četiri motora, snage 60 kW, obezbeđuju obrtni moment za pomeranje vrata za samo tri minuta, stvarajući dramatičan okvir za dolazak ili odlazak dirižabla.

Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss

Veličina fudbalskog terena

Veličina hangara uporediva je sa fudbalskim terenom, s obzirom da su dimenzije osnove 90 sa 42 metra. Najviša tačka hangara doseže visinu od 26 metara, te je njegova bruto zapremina 71.000 metara kubnih. Ali, osim impozantnim dimenzijama, hangar se može pohvaliti i primenjenim tehničkim i strukturalnim inovacijama, ističu nemačke arhitekte.

Drvo je korišćeno kao primarni materijal za izradu konstrukcije i veza, te se struktura sastoji od 557 tona drveta iz nemačkih šuma. Paneli su napravljeni od lameliranih furniranih drvenih ploča koje su povezane drvenim klinovima. Krovna konstrukcija je napravljena od velikih panela od lameliranog drveta i služi i kao strukturno ojačanje, a pruža i zvučnu i termoizolaciju.

Fasada od aluminijuma | Foto: Annika Feuss

Temelji originalne konstrukcije su samleveni i reciklirani na licu mesta kako bi služili kao osnova za novi pod hangara.

Temelji originalne konstrukcije su samleveni i reciklirani na licu mesta kako bi služili kao osnova za novi pod hangara. Novi, izloženi pod je napravljen od recikliranih betonskih ploča sa obližnjeg gradilišta, minimalizujući tako emisije prilikom transporta. Pažljivim izborom materijala i ponovnom upotrebom, ušteđeno je 156 tona CO2.

Nakon svega, može se zaključiti da projekat novog hangara u Milhajmu na Ruru besprekorno spaja inženjering, arhitekturu i održivost, te predstavlja fuziju inovacija i ekološke odgovornosti, postavljajući standard za ovaj nemački region.

Grafički prilozi

Foto-galerija

Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss
Foto: Annika Feuss

Faktografija
naziv projekta:

Airship Hangar Replacement Construction

mesto:

Milhajm na Ruru, Nemačka

površina:

3.784  m²

godina realizacije:

2023.

fotografija:

Annika FeussStefan Lamberty

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Dizajn enterijera

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. Marko

    Ovo je odlično, deluje kao nešto što će biti obaveza u budućnosti, jedini izazov jeste što je bilo potrebno da se poseče jedan Košutnjak ili Zvezdarska šuma, za ovu višenamensku građevinu. Vrlo verovatno smo i tih 500 tona drveta dali Nemcima.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *