Glavni problem je što ovakvi servisi odvlače ljude od javnog prevoza.

Uprkos uvrženom mišljenju i bombastičnim marketinškim sloganima koji nas uveravaju da deljeni prevoz smanjuje gužve na putevima i čini planetu čistijom, istraživanje koje je sprovedeno na univerzitetu Northeastern u Bostonu pokazalo je poznati servisi za taksi prevoz poput Ubera ili Lyfta zapravo čine da saobraćajne gužve budu još veće.

Kako prenosi Associated Press, istraživanje je pokazalo da umesto da ovi servisi putnike nateraju da ostave svoja vozila i podele prevoz sa drugim putnicima, oni zapravo odvlače ljude od javnog prevoza kao što su autobusi ili metroi. Studija je takođe ukazala na to putnici ne koriste aplikaciju da bi lakše došli do najbliže stanice javnog prevoza, kao što je to sugerisao Travis Kalanick osnivač Ubera, već da bi direktno putovali do konačnog odredišta.

Umesto da se Uberom povežu s javnim prevozom, putnici kolima putuju direktno do konačnog odredišta.

Istraživanje, u kojem je učestvovalo 4.000 odraslih osoba u sedam velikih američkih gradova, pokazalo je da bi se od 49 do 61 posto Uber vožnji realizovalo na drugi način, ili da se ne bi realizovalo uopšte, da ova usluga nije postojala. Da bi situacija bila još gora, studija slučaja u San Francisku, gde je Uber sinonim za vožnju, pokazala je da je došlo do povećanje gužvi na lokacijama koje su inače bile problematične.

Uber je nedavno pokrenuo servis Express Pool koji bi trebao da podstakne putnike da se povezuju sa javnim prevozom umesto da se voze kolima do konačne destinacije, pa ostaje da se vidi da li će ovo uroditi plodom.

Foto: gužve u Los Anđelesu, public domain

Kad ste već ovde…