Kako bi se ispunile nove regulative koje je propisala Evropska Unija u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha, javni prevoz postaće bespatan u pet nemačkih gradova.

U Bonu, Esenu, Herenbergu, Rojtlingenu i Mahhajmu će do kraja godine krenuti proba besplatnog javnog prevoza, piše Die Welt. U pismu koje je potpisala grupa ministara navodi se da „Nemačka razmišlja da učini javni prevoz besplatan u cilju smanjenja automobila na putevima“.

Pored ukidanja nadoknade za prevoz u metroima, autobusima i tramvajima, u pismu je razmotrena i ideja za zoniranje gradova u kojima bi pristup bio omogućen isključivo električnim vozilima.

Ovi potezi bi kod građana mogli drastično promeniti navike putovanja do posla i nazad, i potencijalno bi mogli da imaju velike implikacije na razvoj infrastruktura gradova.

Nemačka po pretnjom kazni

Ova inicijativa usledila je nakon kritika Karmenu Vela, evropskog komesara za životnu sredinu, koji je Nemačkoj, i još osam zemalja, zapretio kaznama ukoliko ne smanje emisiju štetnih gasova u atmosferu.

Nemačka stoga ubrzano radi na pronalaženju rešenja kojim bi se postigle stroge regulative Evropske Unije po pitanju zaštitite životne sredine. Ministri dalje u pismu navode „da je efikasna borba protiv vazdušnog zagađenja, bez daljeg odlaganja, najviši prioritet u Nemačkoj“.

U tom cilju već su donešene mere za zabranu proizvodnje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem u Nemačkoj do 2030. godine u cilju favorizovanja električnih automobila. Takođe, u saobraćaj su uvedeni prvi vozovi koji imaju nultu emisiju štetnih gasova u atmosferu a jedini „otpad“ koji proizvode jeste voda i vodena para.

Estonski primer

Sada je na redu uvođenje radikalne mere kojom se vožnja javnim saobraćajem u pet nemačkih gradova neće naplaćivati. Naravno, Nemačka nije prva država koja je došla na ovakvu ideju. Američki gradovi Sijetl i Portland eksperimentisali su sa ovakvim sistemom ali on nije zaživeo. Belgijski grad Haselt takođe je proglasio javni prevoz besplatnim 1997, ali je od toga odustao 2014. godine.

Najsvetliji primer stiže iz estonske prestonice Talin koji je ukinuo nadoknandu za vožnju 2013. godine, a žitelji ovog grada su ovu meru podržali tako što sve manje i manje koriste automobile.

Kad ste već ovde..