Boerijeva plutajuća šuma kao paviljon na Nedelji dizajna u Milanu
Poznati modni brend, čiji su logo i vizija inspirisani prirodom, predstavio je svoje viđenje zelene urbane sredine tokom nedavno završene smotre dizajnera.
Urbano ozelenjavanje fundamentalni je korak u borbi protiv efekata klimatskih promena i težnja ka poboljšanju kvaliteta života građana. Sa tim ciljem na umu, gradovi moraju težiti tome da budu zeleniji – urbane šume mogu poslužiti kao prilika za poboljšanje zdravlja životne sredine i obnavljanje biodverziteta za buduće generacije.
Instalacija koja nosi naziv čuvenog proizvođača obuće i odeće Timberland, čija je misija da inspiriše i podstakne novu generaciju da pokrene svet napred, naglašava viziju brenda koji teži zelenijoj i pravednijoj budućnosti kao i koncept cirkularnosti, prema kom ništa ne odlazi u nepovrat.
Pročitajte još na Gradnja.rs:
- Zelena fasada u Parizu kao arhitektonski manifest nove ere
- Gradnja bez investitora: Ovako izgleda prvo samoodrživo plutajuće naselje u Evropi
![](https://www.gradnja.rs/wp-content/uploads/2022/06/Floating-Forest-12-782x587.jpg)
Spajanje i pomirenje prirode i ljudi
Ovaj projekat – koji je bio deo Tortona Design Weeka i koji potpisuju Stefano Boeri Interiors – ima za cilj da naglasi posvećenost brenda da bude snaga za društveno i ekološko dobro ne samo promovisanjem ponovnog ozelenjavanja urbanih područja, već i isticanjem najnovijih eko-inovativnih proizvoda, piše Archdaily.
Ova značajna i upečatljiva atrakcija, stvorena na vodama Darsene u Milanu, svakako je veoma dominantan element urbanog pejzaža. Cilj projekta Floating Forest, ipak, nije samo da prenese nove oblike ekološke odgovornosti i nove načine zauzimanja za prirodu, te transformacije urbanizovanih prostora, već i da ponudi mesto spajanja i pomirenja između prirodne sfere i ljudi.
![](https://www.gradnja.rs/wp-content/uploads/2022/06/Floating-Forest-11-782x587.jpg)
Šuma je konceptualno i fizički proučavana kao nezavisan ekosistem.
Šuma, postavljena u gradskom okruženju, je konceptualno i fizički proučavana kao nezavisan ekosistem, gde 610 biljaka i 30 vrsta doprinose biodiverzitetu i urbanom šumarstvu zajedno sa drugim zelenim površinama u Milanu.
Ova privremena instalacija nudi ne samo prijatno okruženje u kojem možete ponovo otkriti važnost biodiverziteta i prednosti prirode, već i potpuno nesvakidašnje iskustvo, kako fizičko tako i vizuelno, gde mirisi cveća i taktilni ugođaji uključuju sva čula.
![](https://www.gradnja.rs/wp-content/uploads/2022/06/Floating-Forest-02-782x521.jpg)
Interakcija s najnovijim inovacijama
Na lokaciji se mogu videti stabla javora, breze i jabuke, kao i grmova biljaka poput aronije, hortenzije, mahonije i pitosporuma, te višegodišnje trave poput stipe, eulalije, anemone, ljiljana, ljubičaste vrbene i pampasa.
Put kroz instalaciju ima četiri osnovne tačke vezane za različita čula i vodiće posetioce do interakcije sa najnovijim ekološkim inovacijama, kako na polju proizvoda, tako i vrednosti brenda.
Senzorni elementi će biti spojeni kroz digitalno iskustvo na licu mesta, a „saradnja“ sa instalacijom će biti dostupna i onlajn za sve one koji nisu mogli da prisustvuju manifestaciji Fuorisalone.
![](https://www.gradnja.rs/wp-content/uploads/2022/06/Floating-Forest-10-782x1173.jpg)
Vraćeni proizvodi mogu se popraviti radi ponovne prodaje ili se rastavljaju
Prva oblast je vezana sa Timberloop Take Back Program, koji ohrabruje potrošače da vrate svoje istrošeni Timberlandov proizvod u ponuđenu Timberlandovu prodavnicu ili putem pripejd opcije slanja od kuće direktno do proizvođača.
Vraćeni proizvodi mogu se popraviti radi ponovne prodaje ili se rastavljaju – pri čemu se neki delovi ponovo koriste, a ostali recikliraju.
![](https://www.gradnja.rs/wp-content/uploads/2022/06/Floating-Forest-08-1-782x521.jpg)
Vizija usmerena na zeleniju budućnost
Druga oblast je posvećena GreenStride, jednoj od najnovijih tehnologija koje je brend lansirao. Naime, GreenStride đonovi su napravljeni korišćenjem 75% obnovljive šećerne trske i gume sa drveća, što obuću čini veoma laganom i udobnom.
Treća zona, nazvana Hear & Breathe, predstavlja dalje objašnjenje pozitivnog uticaja koji priroda ima na grad Milano i na naše živote, kroz koncept šume kao nezavisnog ekosistema i njene uloge u apsorpciji CO2.
Na samom kraju, posetioci se mogu upoznati sa vizijom Timberlanda koja je usmerena na zeleniju budućnost. Posetioci se u ovom delu mogu angažovati kroz stvaranje sadržaja na društvenim mrežama i ostaviti pozitivan trag.
![](https://www.gradnja.rs/wp-content/uploads/2022/06/Floating-Forest-06-782x521.jpg)
Foto-galerija
Fotografije: © Daniela Di Corleto