Dizajn ovog porodičnog dupleksa odličan je primer da dva potpuno oprečna uticaja – ukrajinski i japanski – mogu da se spoje u skladnu celinu.

Tako se japanski minimalizam našao u srcu Kijeva u porodičnom stanu arhitekte Sergeya Makhnoa, koji takođe potpisuje ovaj dizajn. Makhno je dizajn bazirao na osnovu filozofije wabi-sabi koja se oslanja budističko učenje da prolaznost i nesavršenosti treba slaviti, baš kao i sve prirodne predmete i procese.

Tamne nijansi i grube teksture u skoro svim prostorijama stana pružaju osećaj spokoja.

Stan je karakterističan po otvorenom prostoru u donjem nivou u kojem se nalaze kuhinja, trpezarija i dnevni boravak, dok se velika spavaća soba i dve dečje nalaze na spratu.

Posebnu atrakciju predstavlja živopisna zelena terasa, kao i unikatni nameštaj i elementi rasvete koje je Makhno dizajnirao specijalno za svoj životni prostor.

Posebno je interesantna i upotreba tamnih nijansi i grubih tekstura u skoro svim prostorijama stana, a koje u ovom slučaju pružaju osećaj spokoja. Dnevni boravak krase i velike hrastove grede ugrađene u tradicionalnom japanskom stilu.

Jedinstvena keramika

Zanimljiva je i Makhnoova zbirka tripoljske keramike koja datira iz bakarnog doba, kada se na teritoriji današnje Ukrajine, Moldavije i Rumunije prostirala tripoljska, odnosno Kukuteni kultura. Kada govorimo o istoriji arhitekture i umetnosti, ovaj period je izuzetno značajan po jedinstvenom urbanizmu. Naime, tadašnji narodi su gradili prstenasto-elipsasta naselja koje su se na svakih pola veka napuštala i spaljivala.

Karate i arhitektura

O tome kako je jedinstveno ukrajinsko nasleđe odlučio da spoji sa japanskim arhitektonskim stilom, Makno kaže za Dezeen: „Treniram karate od svoje dvanaeste godine, tako da je japanska kultura vremenom u velikoj meri uticala na mene i na estetiku kojoj sam naklonjen. Cenim japanski lakonizam, prirodne materijale, grube teksture. Smatram da se istina nalazi u jednostavnosti – na čemu počiva dizajn mog stana“.

Pored dragocene keramike, u ovom dupleksu se nalazi još nekoliko kolekcionarskih predmeta poput stola u spavaćoj sobi koji datira iz 17. veka, drevnog kamenja od lave i raznih antičkih predmeta od drveta.

Bogatstvo materijala

Metalno stepenište koje vodi do gornjeg nivoa krasi jedinstveni drveni rukohvat, dok vrata soba uokviruju dva drvena stabla. Velika spavaća soba ima zasebno kupatilo koje je odvojeno staklenim zidom u crittal stilu sa kvalitetnim čeličnim okvirima. U kupatilu se nalazi i ugradna kada i ima direktan pogled na terasu.

Završni sloj zidova napravljen je od prirodne gline, u tehnici koja je karakteristična za stare ukrajinske stanove. Na ovaj način, tekstura zidova je pomalo hrapava, ali ipak prijatna na dodir, te se savršeno uklapa sa grubim drvenim elementima i glatkim mermernim površinama u stanu.

Foto: Andrey Avdeenko

Kad ste već ovde…