Švedski studio Visiondevision predstavio je rešenje rekonstrukcije poznatog mosta u srcu švedske prestonice kojom bi se ubrzalo prelazak pešaka.

Most Tranebergsbron značajan je po tome što se na njemu nalaze trake za drumski saobraćaj kao i trasa stokholmskog metroa. Ono što mostu u sadašnjem stanju definitivno fali jeste kvalitetna i bezbedna staza za pešake.

U želji da stanovnicima Stokholma obezbede sigurniji i brži prelaz preko kanala, arhitekte iz studija Visiondevision osmislili su široku pešačku stazu koja se pruža po bočnim lukovima mosta. Oni veruju da bi vreme potrebno za prelazak mosta peške moglo dodatno da se smanji dodavanjem novog prolaza koji bi pratio pravac jednog od postojećih betonskih svodova.

Prolaz bi se pružao kroz niz već postojećih otvora u betonskim stubovima koji podržavaju most. Glavni građevinski izazov u okviru ovog projekta predstavljala bi izgradnja stepenica unutar betonskog svoda, a dodavalo bi se i novo osvetljenje i balustrade.

Crvene betonske pločice bi bile dodate kako bi ohrabrile ljude da prate put, a mali kiosci se mogu postaviti u potporne zidove svodova.

Koncept studija Visiondevision na kojem se tačno vidi kako bi izglagački prostor mogao da se „umetne“ u svodove.

 

„Posmatrali smo most kao celinu i uvideli da su prelepi betonski svodovi bili idealni za omogućavanje brze veze između dve strane i da bi povezivanje ova dva žarišta omogućilo mnogo veći potencijal za različite aktivnosti“, rekli su dizajneri za Dezeen dodavši: „Naše rešenje je relativno jeftino za izvođenje i imalo bi ogroman uticaj na saobraćaj na ovoj lokaciji“.

Dizajneri predlažu da bi ogromni betonski stubovi mogli da se iskoriste i kao projekcioni zidovi za povremene filmske projekcije, ili bi mogli da funkcionišu kao galerijski prostori za izlaganje umetničkih dela.

Duga istorija jednog mosta

Originalni most koji spaja dva centralna ostrva u Stokholmu osmišljen je još krajem 18. veka, a dizajn prelepi Tranebergsbron mosta koji se na tom mestu nalazi danas datira iz 1934. godine. Projektovao ga je čuveni švedski arhitekta Paul Hedqvist. Poslednje promene u konstrukciji urađene su 2002. godine kada je na dva originalna svoda dodat još jedan identičan, što je značajno poboljšalo saobraćajnu infrastrukturu u ovom delu grada.

Ilustracije: Visiondevision

Kad ste već ovde…