Budući izgled Međunarodnog aerodroma u Atini | Vizuelizacija: Aesthetica
Svetski projekti

Ovako će izgledati aerodrom u Atini: Svetlosne kupole, vrtovi i kolonade

Projekat zadržava i obnavlja postojeću zgradu terminala, dodajući joj niz novih proširenja i stvarajući jedinstvenu novu arhitektonsku celinu.

Nova stranica u razvoju Međunarodnog aerodroma u Atini oblikuje se kroz projekat konzorcijuma Anemos, tima koji predvode londonske arhitektonske firme Grimshaw Architects i Haptic Architects, kao i atinski K-Studio.

Arhitekte su se kroz saradnju s kompanijama Arup, Leslie Jones Architects, Triagonal i Plan A upustile u projekat ambicioznog proširenja, kojim će se kapacitet aerodroma povećati sa 26 na 40 miliona putnika do 2032. godine.

S obzirom da će tokom izvođenja građevinskih radova aerodrom nastaviti da funkcioniše, projekat će u takvom aktivnom okruženju biti realizovan kroz faze.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Pragmatičan raspored osiguraće jednostavnost u korišćenju | Vizuelizacija: Aesthetica

I proširenje i renoviranje

Projekat poštuje sopstvenu relativno noviju istoriju. Originalni aerodrom koji je izgradila firma Hochtief otvoren je 2001. godine, pred Letnje olimpijske igre 2004. godine, na oko 20 kilometara van centra glavnog grada Grčke.

Predlogom tima planira se i proširenje aerodroma, kao i njegovo renoviranje. Tačnije, planirano je da se proširi glavni terminal, a trebalo bi i da se unapredi kompletna infrastruktura. Takođe, planirani su radovi na salama za čekanje, stajalištima za avione i prodajnim zonama.

Kako navode iz multinacionalnog arhitektonskog tima, novi projekat ne teži ka tome da izbriše ono što već postoji, već da postojeće stanje ojača i obogati.

Inspirisani duhom Atine

Projekat teži tome da međunarodni aerodrom u Atini, između ostalog, postane nosilac istorije grada, materijalne kulture i životnog ritma grada. Svakako, pragmatičan raspored osiguraće jednostavnost u korišćenju, ali duša projekta leži u pažnji posvećenoj iskustvu korisnika.

Korišćenjem prirodnih materijala, integracijom pejzaža i obilnim unosom svetlosti, dizajn odražava Atinu kao grad izgrađen tokom čitavog milenijuma, gde se vreme nežno prepliće sa formom.

Predviđeno je da aerodrom prima 40 miliona putnika do 2032. godine | Vizuelizacija: Aesthetica

Pasivni dizajn je kombinovan uz materijale sa niskim ugljeničnim otiskom, modularnim konstruktivnim tehnikama i efikasnim energetskim sistemima.

Održivost je još jedan bitan faktor u formiranju projekta transformacije Međunarodnog aerodroma u Atini. K-Studio, Grimshaw i Haptic su uspeli da usklade arhitekturu sa ciljevima AIA za net zero, kao i sa LEED Gold sertifikacijom.

Pasivni dizajn je kombinovan uz materijale sa niskim ugljeničnim otiskom, modularnim konstruktivnim tehnikama i energetskim sistemima koji su efikasni u pogledu vode i otpada.

Fasada sa kolonadama i enterijeri sa okulusima

Jedan od značajnijih elemenata koji se dodaju zgradi terminala je redefinisana zapadna fasada, koja je uspostavljena kao ritmična, kolonadna fasada, koju definiše šest skulpturalnih portala.

Kada se stupi u unutrašnjost terminala, izdignuti nivo plafona omogućava da se hala za check-in ispuni svetlom, a uz to je pojačana i intuitivna navigacija u onom delu aerodroma koji je obično najstresniji.

Redizajnom aerodroma takođe se uvode i dva uranjajuća „okulus“ prostora, koji služe kao meditativne tačke u odnosu na užurbani putnički tok kroz terminal. Severni okulus, zamišljen kao bujni, kružni mediteranski vrt, doseže visinu od 24,5 metara i predstavlja prostor za okupljanje.

Tako se putnici koji sleću, pri ulasku u prostor aerodroma susreću sa zelenim mikrokosmosom. Južni okulus, s druge strane, ima intimniji ton i poseduje stepenaste terase i prostore za ručavanje.

Zgrada terminala dobiće niz novih proširenja | Vizuelizacija: Aesthetica

Kreirali smo aerodrom koji odražava prošlost, sadašnjost i budućnost Atine, i slavi njegovu arhitekturu, gostoprimstvo i kulturu.

„Atina je spektakularan grad koji je u poslednjoj deceniji doživeo ogroman porast broja posetilaca, što je daleko iznad onoga što trenutni aerodrom može adekvatno da podrži“, rekao je za Endru Tomas, partner u firmi Grimshaw Architects, te dodao:

„Reagujući na ovaj izazov, bili smo uzbuđeni što smo mogli da radimo na projektu Međunarodnog aerodroma u Atini, kako bismo stvorili hrabru novu viziju koja zadržava i obnavlja postojeću  zgradu terminala, dok dodajemo niz novih proširenja, stvarajući jedinstvenu novu arhitektonsku celinu. Naš dizajn je inspirisan gradom, te smo kreirali aerodrom koji odražava prošlost, sadašnjost i budućnost Atine, i slavi njegovu arhitekturu, gostoprimstvo i kulturu“.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Dizajn enterijera

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *