Prvi radovi na gradnji Pelješkog mosta koji će povezati Komarnu i Brijestu trebalo bi da krenu sredinom jula uprkos činjenici da u toj regiji fale visoko obrazovni građevinci.

Za izvođenje radova na pomenutom mostu unajmjljena je velika kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), ali se nedavno ispostavilo da Kinezima fali radne snage. Trenutno kompanija traži 11 radnika građevinske struke, mahom visoke stručne spreme diploranih inženjera. Mesto rada ostaje jug Hrvatske, u Komarnoj.

Kako piše Jutarnji list, po zvaničnim podacima, da na birou za zapošljavanje u Dubrovačkoj-neretvanskoj županiji nema nijednog građevinskog inženjera, ali moguće je da će kineska kompanija pokušati da privuče dobre radnike dobrim platama i ostlim benefitima.

Izgradnja Pelješkog mosta značajno će olakšati saobraćaj u ovom delu Dalmacije.

Po svemu sudeći, Pelješki most graditi radnici iz Srbije, BiH, Crne Gore i Makedonija.

Procenjuje se da u Hrvatskoj trenutno nedostaje nekoliko hiljada građevinaca, najpre zbog znatnog odliva rade snage iz ove zemlje u poslednjih nekoliko godina. Tako će, po svemu sudeći, Pelješki most graditi radnici iz Srbije, BiH, Crne Gore i Makedonija.

Predviđeni troškovi izgradnje mosta iznose oko 340 miliona evra, i ovo je prvi put da je kineska kompanija dobila projekat koji finansira Evropska unija. Gradnja bi trebalo da traje 36 meseci, a jednom kada se završi most između Komarne i Brijeste značajno će poboljšati kretanje u ovom regionu.

Kompanija CRBC ima otvorenu kancelarju u Srbiji.

Naslovna: Idejno rešenje Pelješkog mosta, CBRC

Kad ste već ovde…