TBM je dobio ime Diggy Scardust; Foto: Strabag
Građevinarstvo, Izdvojeno

Krtica od 2.000 tona: Ovako izgleda najveća Strabagova mašina za bušenje tunela

Sa prečnikom od 11,9 metara Diggy Scardust viši je od dve žirafe, a sa dužinom od 84 metra duži je nego što je Hram Svetog Save visok.

Na gradilište proširenja metroa u predgrađu Skarboro u Torontu, Kanada, stigla je moćna nova mašina za bušenje tunela (tunnel boring machine – TBM).

“Krtica” od 2.000 tona nazvana Diggy Scardust – najveća te vrste u Severnoj Americi – spuštana je deo po deo u lansirno okno i sklapana pod zemljom.

Kad su pak dimenzije u pitanju, sa prečnikom od 11,9 metara ovo čudo tehnike više je od dve žirafe, a sa dužinom od 84 metra duže je nego što je Hram Svetog Save visok.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Temeljni zid pre otkopavanja

Metrolinx, agencija kanadske vlade za javni saobraćaj, je 23. juna prošle godine zvanično započela izgradnju produžetka linije metroa u Skarborou, sa tri nove stanice, piše GePlus.

Čitav projekat “težak” je 28,5 milijardi kanadskih dolara, odnosno blizu 20 milijardi evra, a projektovanje i izgradnja tunela za proširenje povereni su austrijskom konzorcijumu Strabag.

Bušilice visoke 33 metra koristile su se za stvaranje vodonepropusnog temeljnog zida oko lansirnog okna pre nego što je započelo otkopavanje.

Bušilice visoke 33 metra koristile su se za stvaranje vodonepropusnog temeljnog zida oko lansirnog okna; Foto: Strabag

Izbušeno više od 300 sekantnih šipova

Okno će biti široko 28 metara, dugačko 80 metara i duboko 30 metara, a da bi iskop bio bezbedan, ekipe iz Strabaga postavile sistem za podupiranje.

Za ugradnju sistema za podupiranje, ekipe su iskopale stazu oko lansirnog okna gde su ubušeni šipovi. Strabag je tokom nekoliko nedelja izbušio više od 300 šipova u zemlju kako bi se napravio vodonepropusni zid oko iskopa.

 Strabag je izbušio više od 300 šipova u zemlju kako bi se napravio vodonepropusni zid oko iskopa.

Nakon što su šipovi izbušeni i sistem podupirača potpunosti instaliran, ekipa je započela sa iskopavanjem terena kako bi ga pripremila za dolazak TBM-a.

“Sledeći koraci? Završetak okna, postavljanje neophodne logistike i sprovođenje pripremnih mera za lansiranje TBM-a u leto 2022. godine”, navode iz Strabaga.

Kada bude završen, program proširenja metroa u Ontariju će dodati više od 40 kilometara novih šina u mrežu brzog prevoza.

Izabrali smo za vas…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

3 komentara

  1. Tuzlak

    Mašina je od Herrenknecht AG ovi drugi su nosioci konzorcija

  2. Pero

    Ja reko kopace kod nas metro

  3. Dragan

    Manjih dimenzija davnih 83,84 godine je izradio MIN OUR Tehno proces iz Niša za Zavojsko jezero

Ostavite odgovor

Obavezna polja *